Evolucija podsticaja i kraj VW neelektričnih vozila u Norveškoj

Foto-ilustracija: Unsplash (michael-fousert)

Norveška je već dugo na čelu promocije električnih vozila (EV), formirajući splet politika i podsticaja koji najavljuju zeleniju, održiviju budućnost automobila. U početku su uvedeni ključni podsticaji kao što su ukidanje poreza na kupovinu i uvoz električnih vozila, politika koja je ostala postojana do 2022. godine, dok nije uveden porez zasnovan na težini vozila.

Stub podrške bilo je izuzeće od 25 odsto poreza na PDV na kupovinu EV, odluka koja je bila prisutna do prošle godine. Posle 2022. godine, PDV od 25 odsto biće oslobođen vozače koji se opredele na kupovnu cenu od 500.000 norveških kruna i više, što je više od 40.000 evra. Putne takse su takođe prošle transformaciju. Čak su i službena vozila prošla kroz promenu poreza – 25 odsto porez je bio umanjen do 2008. godine, 50 odsto je smanjen između 2009-2017 godine, od 2018. godine je to bilo 40 odsto, a od 2022. godine to iznosi 20 odsto. U početku, električna vozila su uživala u potpunom izuzeću nadoknadi, što se postepeno pretvaralo u smanjenu poresku strukturu i na kraju kulminiralo punim uvođenjem poreza od 2022. godine nadalje, podaci su Norveškog udruženja električnih vozila.

Opštinski podsticaji kao što su besplatno parkiranje i povlašćeni pristup autobuskim trakama dodatno su obogatili iskustvo vlasništva nad električnim vozilima u ovoj zemlji, iako su tokom vremena prošli kroz ponovna prilagođavanja kako bi se optimizovala njihova efikasnost.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Pixabay (andreas160578)

Novitet koji potvrđuje naklonost ove zemlje i njenih vozača jeste to da kompanija Folksvagen koja je obeležila 75 godina postojanja i uspeha u Norveškoj to radi na neobičan, ali značajan način – kompanija je najavila da će do kraja godine prekinuti prodaju automobila na fosilna goriva u ovoj skandinavskoj zemlji. Ova odluka označava veliki korak ka ekološkoj održivosti i reflektuje buduću putanju brenda.

Folksvagen, kao jedan od najuticajnijih automobilskih brendova, napravio je revolucionarni korak odgovarajući na inicijative za zaštitu životne sredine koje promoviše Norveška. Zemlja je postavila ambiciozne ciljeve: do 2025. godine, svi novi automobili koji se prodaju trebali bi imati niske ili nikakve emisije štetnih gasova, a do 2030. godine cilj je da skoro svi novi automobili budu potpuno bez emisija, navodi Mobility Portal Evrope.

Istorijski gledano, VW je u Norvešku uvezao više od milion vozila, od kojih je u poslednjih deset godina preko 102.000 bilo električnih vozila.

Milica Vučković

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti