Kada su električni automobili u pitanju vozači su obično najviše zabrinuti u vezi sa rastojanjem koje neki model može da pređe po jednom punjenju. Moderniji automobili imaju veće kapacitete, ali je punjenje i dalje jedan od najkompleksnijih problema, budući da, iako se bitno popravilo, i dalje zahteva više vremena za punjenje nego što je potrebno da se u dizel modele natoči gorivo.
Zahvaljujući istraživačima sa univerziteta u Pensilvaniji to bi uskoro moglo da se promeni, budući da veruju da su pronašli rešenje za ovaj problem uz pomoć nove baterije koja bi za samo 10 minuta mogla da nadoknadi 80 odsto energije. Iako je punjenje običnog rezervoara i dalje brže, radi se o značajnom napretku koji bi mogao da umanji anksioznost kod vozača električnih automobila.
Rešenje ne podrazumeva super-punjenje za litijum-jonske baterije, budući da se, kada se to pokuša, formiraju takozvani litijumski „tanjiri“ koji umanjuju kapacitet baterije. Rešenje bi, tvrde istraživači, moglo da bude u zagrevanju baterije do visokih temperatura, budući da se tako sprečava formiranje „tanjira.“
Baterije su tokom testiranja bez zagrevanja počele da formiraju „tanjire“ posle 60 ciklusa, kako bi nakon zagrevanja bilo moguće da se baterije napune čak 2.500 hiljade puta, a da se litijum „tanjiri“ ne formiraju. Iako još uvek nije sigurno da bi ova tehnologija brzog punjenja mogla da se koristi u budućnosti, stručnjaci sa pensilvanijskog univerziteta veruju da će vreme punjenja uskoro uspeti da skrate na pet minuta.
Izvor: Energetika.ba