Vojin Đorđević: Dragocenost neprerađivane vode

Foto: VodaVoda

EP: Koliko ste zadovoljni povratkom VODAVODE na domaće tržište?

Vojin Đorđević: Izuzetno nas raduje što rezultati ostvarene prodaje pokazuju vrlo dobar trend, iako brojke još uvek nisu na strani dobiti. Mnogo smo više ulagali nego prihodovali, ali sam siguran da će nam se, pre svega zbog posebnog kvaliteta VODAVODE i blagotvornog uticaja na zdravlje svih koji je piju, sva ulaganja u budućnosti brzo vratiti. Zadovoljni smo što sve veći broj potrošača saznaje o postojanju netaknute prirode i izvora vode koji poseduje Banja Vrujci. Do uživanja u vodi s tog izvora ne mora se putovati. Upakovana u flašicu VODAVODE ona nam je dostupna na skoro svim prodajnim mestima u zemlji. Krenuli smo dobrim putem koji je postao naša obaveza i mi ne smemo da zastajemo.

EP: Promocija brenda VODAVODA zasniva se na svojstvima vode sa izvora dubine 605 metara i odsustvu njene prerade. Da li vam se čini da je potrošačima važno to što se voda ne prerađuje već se flašira direktno sa izvora?

Vojin Đorđević: Ova informacija je važna za svakog potrošača flaširane vode. Takva neprerađivana voda veoma je retka u Srbiji ali i u svetu. Kada se nešto stvara, kao što mi stvaramo svetski brend VODAVODA, potrebno je misiliti ne samo na sebe, već na sve činioce u procesu stvaranja: ljude, prirodu, kvalitet, budućnost. Samo takav brend je istinit, trajan i, prvenstveno, dobar. Sve smo učinili da VODAVODA, bude u svemu prirodna: da direktno iz prirode stigne do potrošača, a da prirodu ostavi netaknutom. To je suština. Znate, prvi kontakt vode iz Banje Vrujci sa spoljašnim svetom je trenutak kada potrošač otvori bočicu VODAVODE.

EP: Šta vaš tim preduzima da naš potrošač sazna o kvalitetu VODAVODE?

Vojin Đorđević: Strategija poslovanja brenda VODAVODA počiva na utemeljenim principima koji su zdrava osnova za kvalitetnu nadogradnju. To se odnosi i na oblast kvaliteta vode koju nudimo potrošačima. Kvalitet vode ne dokazuje se agresivnim marketingom ili velikom prodajom, već naučno utemeljenim sertifikatima izdatim od strane akreditovanih vrhunskih stručnjaka koji na osnovu detaljnih analiza potvrđuju kvalitet. Naš tim, shodno strategiji brenda, poslao je VODAVODU na analizu vrhunskim i merodavnim naučnim institucijama kod nas i u svetu, da bi tek onda, s utemeljenim činjenicama obratio potrošačima. Pre svega, ističemo da je VODAVODA nosilac, u svetu najprestižnijeg NSF sertifikata. On garantuje potrošaču bezbednost, postojanost u uvek istom mineralnom sastavu i vrhunski kvalitet ostvaren najvišim svetskim standardima u procesu flaširanja. Ove godine završili smo još jedno dugogodišnje istraživanje u našoj najkredibilnijoj naučnoj instituciji. Kao što smo očekivali, dobijeni rezultati su izuzetni i uskoro ćemo ih zvanično objaviti. U nauci postoje jasni parametri za ocenjivanje kvaliteta vode, i tu nema greške.

EP: Objasnite nam šta ste hteli da poručite ili da istaknete time što ste dali postrojenju naziv „Dom Vode”?

Vojin Đorđević: Mi nemamo fabriku vode koja prerađuje vodu, kao drugi brendovi. Ne koristimo hemikalije za prerađivanje vode, te nemamo štetne materije koje zagađuju prirodu, a ambalažu recikliramo. Trudimo se da naša VODAVODA bude brend s takozvanim „Nultim otpadom”. To je najnoviji koncept održivosti zdrave životne sredine prema kom više nije dovoljno da stvorite neželjeni otpad, pa da ga onda neutrališete, već morate da pratite tok prirode čime sprečavate nastanak bilo kakve nezdrave materije.

Zato smo dugo razmišljali kako da nazovemo samu proizvodnju. Uobičajeni naziv za našu industriju jeste „fabrika”, ali on nije bio odgovarajući za nas, jer on podrazumeva mašine koje hemijskim sredstvima menjaju vodu, a mi to ne radimo. Nismo bili zadovoljni ni odrednicom „punionica”. Tek na svečanom otvaranju kad je sveštenik izgovorio: „Danas smo srećni jer smo u ovom domu vode…”, shvatili smo da je izrekao suštinu. To je dom koji simbolizuje sve što želimo da kažemo svetu – da čuvamo, negujemo, dajemo i uvek iznova rađamo vodu.

Foto: VodaVoda

DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE I ODRŽIVI RAZVOJ
Kvalitet vode potkrepljuju i laboratorijske analize koje se obavljaju u međunarodno akreditovanim laboratorijama. Zahvaljujući tome, brend VODAVODA svrstan je u značajne promotere očuvanja životne sredine. Strategijom društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja predviđeno je i osposobljavanje „Doma Vode” za korišćenje čiste energije. U skladu s tim biće instalirane solarne elektrane radi dobijanja toplotne i električne energije. Time će se kompletno zaokružiti ekološka  samoodrživost VODAVODE.

EP: Da li je lako očuvati taj balans između čoveka i prirode?

Vojin Đorđević: Mogućnost da savladamo tehnologiju flaširanja vode najkvalitetnijim procesom, doživljavam kao radost, ali i kao odgovornost. Obaveza je u „Domu Vode” da se tehnologija koristi na način koji je još stroži od onog propisanog zakonom. Koristeći metode očuvanja prirode i životne sredine, vodimo računa o tome da nikako ne ugrozimo i ne narušimo njen balans.

EP: Sertifikat NFS omogućio je da se VODAVODA nađe i na svetskom tržištu. Da li je za to bilo potrebno uvođenje određenih tehnoloških novina u „Domu Vode”?

Vojin Đorđević: Ne, nije. NSF sertifikat nam je samo potvrdio da smo sve uradili na pravi način i da samo moramo nastaviti tim putem. Mi znamo da je voda koju crpimo iz izvora Banje Vrujci savršena, sa idealnim mineralnim sastavom i prirodno dobro balansirana. Na domaćem, a i na svetskom tržištu, najmanje imate u ponudi vodu koja nije prerađivana. To je zaista prava dragocenost.

EP: Šta mislite da je presudno za dobar plasman ovakvog proizvoda na strano tržište?

Vojin Đorđević: VODAVODA je postala hit na svim tržištima na kojima se pojavila. U Kuvajtu, na čijem se tržištu našla ove godine, izazvala je senzaciju. Postoje već indicije da će se to ponoviti i u ostalim zemljama u Persijskom zalivu. Inostrani distributeri nas kontaktiraju zbog dizajna boce. Oni nepogrešivo procenjuju da će njihovi potrošači sa rafa prodavnice prvo posegnuti za jedinstvenom formom flaše. Upoznavanje sa sastavom i prirodnim svojstvima vode je sledeći korak koji vodi do trajne veze sa potrošačem. Prirodne mineralne vode, kao što je VODAVODA, danas su vrlo retke u svetu.

EP: Svojevremeno se VODAVODA bolje prodavala na tajvanskom tržištu od čuvene vode Evian. Da li verujete da ćete ponoviti taj uspeh?

Vojin Đorđević: Činjenica da smo 2006. godine prodali više vode u Tajvanu od svetskog lidera dokaz je da potrošači nagrađuju kvalitet. To je jedan od događaja koji me je motivisao da, i kada je bilo najteže, ne prodam brend VODAVODA, niti da odem iz Banje Vrujci. Podsticale su me i pozitivne reakcije posetilaca sajmova, informacije sa tržišta. Ne odustajem od ideje da VODAVODA ostane voda koja se ne prerađuje. Verujem da voda prirodnog kvaliteta uz eksluzivan dizajn nema konkurenciju. Nemam dilemu da će VODAVODA i nadmašiti tadašnji uspeh u Tajvanu.

EP: Vi ste takođe preduzeli korake koji pozitivno utiču na razvoj Banje Vrujci i poboljšanje života njenih stanovnika. U čemu se ogleda vaš doprinos napretku u ovoj banjskoj sredini?

Vojin Đorđević: Trudimo se doprinesemo razvoju Banje Vrujci ali ne dolikuje da ja o tome govorim. Bolje je o tome pitati stanovnike Banje. Naš najvažniji cilj je da se sačuva i zaštiti priroda tog zadivljujućeg mesta. Pod tim podrazumevam i korišćenje obnovljivih izvora energije u celoj Banji, a onda i šire u regionu. Osim toga, želimo da ljudi tog kraja žive u prosperitetu, miru i duhovnoj radosti. Dao sam zavet da ćemo obnoviti crkvu Pokrova Presvete Bogorodice, čije smo ruševine pronašli prilikom gradnje „Doma Vode”. Meštani mi kažu da i danas osećaju postojanje greha zbog rušenja te crkve nakon Drugog svetskog rata. Uveren sam da će obnova crkve svima doneti dobro.

EP: Oko 80% flaširane vode iz domaćih izvora nalazi se u rukama stranih kompanija. Osim vašeg „Doma Vode”, još su samo bujanovačka „Heba” i prokupački „Milan Toplica”, uz par manjih proizvođača, u domaćem vlasništvu. Da li vam se čini da razborito upravljamo izvorištima vode?

Vojin Đorđević: Srbija je bogata izvorima vode i ima potencijal da razborito sama upravlja tim bogatstvom i pored toga što svetske trendove u vodama diktiraju multinacionalne kompanije koje su kod nas vlasnici dva velika izvora. Za proizvodnju i distribuciju flaširane vode potrebne su ogromne investicije koje multinacionalne kompanije imaju. Domaćem proizvođaču vrlo je teško da se izbori sa snažnom konkurencijom. Osnaživanjem domaće proizvodnje i dostupnosti flaširane vode mogao bi da se uspostavi prirodni balans. Domaće flaširane vode bi nadmašile kvalitet voda multinacionalnih kompanija i time bi osvajale tržište, dok bi multinacionalne kompanije i dalje dominirale u reklamiranju svojih voda. Naš primer može da pomogne potencijalnim novim proizvođačima vode. VODAVODA je postigla konkurentnost na tržištu kvalitetom vode i dizajnom pakovanja.

Foto: VodaVoda

EP: S tim u vezi, sve više se govori o prodaji banja u Srbiji koje se nalaze na izvorima geotermalne i mineralne vode. Kako ti moglo da se odrazi na lokalnu zajednicu?

Vojin Đorđević: Banje u Srbiji imaju dugu tradiciju. Njihovi mnogobrojni izvori sa geotermalnom i mineralnom vodom poznati su po svojoj lekovitosti, a prirodno okruženje vekovima unazad bilo je predmet divljenja. Svi bismo voleli da naše banje dođu u ruke onih koji će voditi računa o njima na način koji njihov kvalitet zavređuje, pa da se opet ponosimo vrhunskim kvalitetom i vrhunskom uslugom. Verujem da država zna šta su interesi i da se propisuje jasna regulativa u procesu unapređivanja banjskog turizma.

Za mene je neprikosnovena Banja Vrujci. Zbog njene prirode i ljudi jednostavno zavolite taj kraj, on postane deo vas kao da ste u njemu rođeni. Mi smo pronašli način kako da doprinesemo razvoju turizma Banje Vrujci i želimo da ga i dalje unapređujemo koliko god nam to mogućnosti dopuste. Sve svoje poslovne komunikacije, ne samo proizvodnju, VODAVODA obavlja u Banji Vrujci. Gosti iz inostranstva, distributeri, kupci, novinari, svi koji nam dolaze poslom borave u našem hotelu gde im predstavljamo lepotu banjskog turizma. Puni utisaka odnose u svoje svetove neke od najlepših priča o mestu gde izvire VODAVODA. Želeo bih da ljudi iz celog sveta, ne samo poslom već zbog lepote kraja, dođu u Banju Vrujci i vide gde se puni VODAVODA.

EP: Svetski ekonomski forum nedavno je objavio upozoravajuće rezultate istraživanja vode iz sistema za vodosnabdevanje na pet kontinenata koji ukazuju na prisustvo mikro-čestica plastike u gotovo svim uzorcima vode. Niko ne zna kako će ovo uticati na zdravlje ljudi, ali očigledno je da u vodovodnim sistemima završava i plastika koju bacamo u vodotokove. Šta mislite kako bismo mogli da utičemo na svest ljudi o važnosti očuvanja vodotokova i izvorišta?

Vojin Đorđević: Svi bi trebalo da budemo svesni da voda sve pamti, svaku bačenu plastičnu kesu, PET ambalažu, ispuštenu hemikaliju. Kampanje za podizanje svesti upravo i služe tome da informišu i podstiču na pravilno odlaganje otpada. One nas podsećaju da mislimo o drugima i o sebi. Kontrolisano korišćenje proizvoda koji su nezdravi za prirodu predstavlja samo saniranje posledica, ali ne i uzroka problema. Međutim, postavlja se pitanje zašto se uopšte proizvodi ono što ugrožava prirodu i čoveka u njoj. Današnji svet nije u mogućnosti da se kompletno i brzo oslobodi izrade proizvoda koji zagađuju prirodu. Ipak, možemo biti brižni. Na ličnom planu, možemo voditi računa o tome da ne rasipamo ambalažu, a na profesionalnom, da fabrike odgovorno postupaju s otpadnim materijama. Kontinuiranim kampanjama i dostupnošću odredišta za odlaganje otpada olakšavamo pojedincu da bude odgovoran. Zakonskim regulativama, kao i kreditnim olakšicama za kompanije, omogućava se uvođenje sistema za prečišćavanje otpadnih materija i reciklažu ambalaže.

Svi smo učesnici u ovom globalnom problemu i svi zajedno odgovaramo za ishod. Stoga na tom planu i ne postoji jedan čovek, jedan izvor, jedna reka, jedna zemlja, već naša zajednička zemlja i jedna priroda – naša planeta Zemlja.

Intervju vodila: Tamara Zjačić

Ovaj intervju je prvobitno objavljen u Magazinu Energetskog portala pod nazivom EKO-ZDRAVLJE, novembra 2017. godine.

 

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti