Po prvi put u automobilskoj industriji, modeli NEUE KLASSE koji će biti lansirani od 2025. godine pa nadalje, imaće ukrasne delove napravljene od plastike čija sirovina sadrži oko 30 odsto recikliranih ribarskih mreža i užadi. Ova sirovina se proaktivno nabavlja u lukama širom sveta kako bi se osiguralo da ne bude bačena u more.
U ekskluzivnom procesu reciklaže, otpadni materijal pomorske industrije se koristi za proizvodnju ukrasnih delova pogodnih za spoljašnjost i unutrašnjost budućih vozila.
Rezultirajuće komponente imaju približno 25 odsto manji ugljenični otisak u odnosu na one koje su napravljene od konvencionalno proizvedene plastike.
Očuvanje resursa, smanjenje ugljičnog otiska, izbegavanje zagađenja okeana
BMW Grupa različitim pristupima radi na korišćenju plastičnog otpada iz pomorske industrije kao sirovine za komponente vozila, u cilju očuvanja vrednih resursa i smanjenja emisije CO2. Ovaj oblik reciklaže omogućava da se smanji potreba za primarnom plastikom na bazi nafte i da se u isto vreme suprotstavi zagađenju okeana.
Reciklirani najlonski otpad čini osnovu za sintetičko predivo od kojeg se prave patosnice u BMW iKs i novom BMW Ks1, na primer. Ovaj materijal, poznat kao ECONIL, napravljen je od odbačenih ribarskih mreža, istrošenih podnih obloga i ostataka otpada od proizvodnje plastike.
Pročitajte još:
Samo u BMV Grupi: Pomorski plastični otpad koji se koristi za proizvodnju vidljivih ukrasnih delova
U novoj inicijativi razvijenoj u saradnji sa danskom kompanijom PLASTIKS, BMW Grupa ide korak dalje u reciklaži morskog plastičnog otpada. Nakon razdvajanja, ribarske mreže i užad prolaze kroz inovativni proces koji proizvodi plastične granule. Dok se reciklirana pomorska plastika do sada koristila samo u automobilskoj industriji u obliku vlakana za nove komponente vozila, ovaj reciklirani materijal je sada po prvi put pogodan i za proces brizganja. Sirovina za ovako proizvedene komponente može da se sastoji od oko 30 odsto pomorskog plastičnog otpada.
Ovo stvara dodatne mogućnosti primene za recikliranu plastiku. Komponente proizvedene postupkom brizganja su ukrasni delovi koji će se koristiti u nevidljivim i vidljivim delovima eksterijera i unutrašnjosti modela NEUE KLASSE od 2025. Generalno, BMW Grupa je sebi postavila cilj povećanja proporcija sekundarnih materijala u termoplastici koja se koristi u novim vozilima, sa trenutno oko 20 odsto na prosečno 40 odsto do 2030. godine.
Izvor: BMW Group