Ekološka tranzicija avijacije – KLM počinje da koristi održivo avio-gorivo na svim letovima iz Holandije i Francuske

Foto: EP

Počev od 10. januara 2022. Air France, KLM i Transavia počinju da koriste održivo avio-gorivo (Sustainable Aviation Fuel – SAF) na svim svojim letovima iz Francuske i Holandije u cilju smanjenja emisije ugljen-dioksida. U početku će se dodavati između 0,5 odsto i 1 odsto ovog goriva, a cilj avio-grupe je da do 2030. godine taj nivo podigne na 5 odsto.

Šta je održivo avio-gorivo i zašto je ono važno

Održivo avio-gorivo (SAF) je mlazno gorivo napravljeno isključivo iz obnovljivih izvora, kao što su korišćeno jestivo ulje, drvni i poljoprivredni ostaci ili sintetički kerozin i ono može da zameni obično fosilno gorivo ili da mu se doda bez ikakvih modifikacija motora i dodatnih troškova. SAF se razlikuje od običnog bio-goriva, jer se princip održivosti primenjuje i u samoj proizvodnji, što znači da njegova proizvodnja ne dovodi do krčenja šuma ili smanjenja proizvodnje hrane. U grupi Air France-KLM smatraju da je korišćenje održivog avio-goriva ključno za smanjenje emisije ugljen-dioksida, jer korišćenje SAF može da smanji karbonski otisak letenja za 80 odsto. Ovime se grupa Air France-KLM značajno približava svom cilju da njihovi letovi do 2050. godine budu karbonski neutralni.

Još od 2011. godine, grupa Air France-KLM je jedan od pionira u upotrebi održivog avio-goriva. Danas grupa aktivno podržava razvoj industrije koja bi se bavila proizvodnjom održivog avio-goriva, kako bi SAF postao široko rasprostranjen i dostupniji svim avio-kompanijama. Trenutno, bez masovne proizvodnje, cena održivog avio-goriva je četiri do osam puta viša od cene fosilnog goriva, pa Air France-KLM poziva sve akcionare u avio-industriji, ali i putnike da se uključe u promociju održivijeg avio-prevoza.

Upotreba održivog avio-goriva povećaće cenu avio-karata od 1 do 12 evra po karti

Od 2022. godine Air France, KLM i Transavia će početi da korsite SAF, što će uticati i na cenu avio-karata. Upotreba ovog goriva biće finansirana preko avio-karata, a doplata će varirati u zavisnosti od dužine leta i klase u kojoj putnik leti i iznosiće od 1 do 4 evra u ekonomskoj klasi i od 1,5 do 12 evra u biznis klasi. Od 13. januara 2022, putnici će imati mogućnost da dokupe i dodatnu količinu održivog avio-goriva i tako direktno smanje emisiju ugljen-dioksida.

Izvor: Top One

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti