Holandski KLM ponovo leti za Beograd

Foto: EP

Nakon više od 30 godina pauze avion najstarije avio-kompanije na svetu KLM, koja i dalje leti pod svojim prvobitnim imenom, sleteo je u Beograd. Kako je najavljeno u početku će ova avio-kompanija povezivati Beograd – Amsterdam tri puta nedeljno, a od 11. juna, broj letova će biti povećan na jedan dnevno.

“Poznato je da se sektori avijacije i turizma danas bore s izazovima bez presedana koje je pred sve nas stavila pandemija. I zemaljsko i letačko osoblje KLM-a se trudi da putnicima obezbedi najviši nivo sigurnosti, kako putne, tako i zdravstvene. Nadam se da će ovaj novi direktni let između Beograda i Amsterdama biti zalog optimizma za budućnost i da će ljudima ponuditi dodatnu mogućnost da obiđu svet i ponovo se susretnu sa svojim prijateljima i članovima porodica koji žive u inostranstvu. Takođe se nadam da će ovaj let ojačati poslovne veze između Srbije i Holandije i omogućiti stranim putnicima da upoznaju Beograd”, rekao je Tajs Komen, generalni direktor grupe Air France – KLM za Alpe Balkan i Centralnu Evropu.

Iz ove kompanije poručuju da im je zdravlje i bezbednost putnika i osoblja prioritet i da od početka pandemije koronavirusa pažljivo prate situaciju i uvode neophodne mere. Osim brige o putnicima, kompanija KLM veliku pažnju posvećuje održivom poslovanju i zaštiti životne sredine.

Prema zvaničnim izveštajima u 2019. godini smanjili su emisiju ugljen-dioksida za 31 odsto po putniku po kilometru u poređenju s 2005. godinom. U značajnoj meri kompenzovali su svoj karbonski otisak, za 31 odsto smanjena je količina otpada koji se ne reciklira.

“Jedan od naših ciljeva je da do 2030. godine smanjimo emisiju ugljen-dioksida za 50 odsto po putniku. Obnavljamo flotu, jer želimo da je učinimo efikasnijom, novi modeli aviona troše manje goriva u odnosu na stare. Želimo da redukujemo težinu, jer lakši avioni troše manje goriva, a naši piloti u dogovoru sa kontrolama leta, uvek traže kraće rute za putovanja. Efikasan let donosi manju potrošnju goriva i manju emisiju ugljen-dioksida”, rekao je za Energetski portal Tajs Komen.

Prvi putnički let na održivo sintetičko gorivo, kerozin koji je napravljen na bazi ugljen-dioksida, vode i obnovljive energije vetra i sunca, imala je ova kompanija. Ova vrsta goriva garantuje smanjenje emisije CO2 za više od 85 odsto.

Foto: EP

Kako je istakao Komen, kompanija intezivno radi na razvoju održivog avio-goriva. KLM, SkyNRG, proizvođač održivog avio-goriva i SHV Energy, distributer tečnog naftnog gasa zajedno otvaraju prvu evopsku fabriku za proizvodnju održivog avio-goriva. Fabrika koja će se nalaziti u Holandiji, kao sirovinu će koristiti lokalni otpad, kao što je korišćeno ulje za spremanje hrane, a emisija ugljen-dioksida biće smanjena za 85 odsto u odnosu na proizvodnju i upotrebu fosilnih goriva.

“Naš glavni cilj je da sve potrebe za gorivom podmirujemo iz obnovljivih izvora, da koristimo alternativna goriva, smanjimo emisije CO2 i da do 2030. godine smanjimo potrošnju goriva za pet odsto”, kaže naš sagovornik.

Prema njegovim rečima posebna pažnja posvećuje se reciklaži, otpad iz aviona se selektuje i vodi se računa o tome da se što manje otpada stvara i da se bacanja hrane svede na minimum.

“Kada je reč o evropskim letovima, posada razdvaja sav otpad, karton, limenke, hranu i on se reciklira. PET ambalaža iz aviona pretvara se u filamete za 3D štampače i koristi se za izradu delova za popravku i održavanje aviona”, rekao je Komen.

Kompanija KLM sa Tehnološkim fakultetom u Delftu radi na razvoja aviona budućnosti Flying V. Ovaj avion dizajniran je tako da se putnička kabina, prtljažnik i rezervoar za gorivo nalaze u krilima, stvarajući tako poboljšani aerodinamični oblik. 

“Ovi avioni biće efikasniji, na njih će biti postavljeni solarni paneli. U saradnji sa mladim i talentovanim ljudima radimo na tome da ovi avioni budu što efikasniji i da troše što manje goriva”, naveo je naš sagovornik.

Milica Radičević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti