ULEZ u Londonu – Čistiji vazduh i sigurniji putevi za školarce

Kao u većini velikih gradova, i u Londonu je drumski saobraćaj dominantan izvor zagađenja vazduha. Statistike pokazuju da jedno od 11 dece u Londonu ima astmu, a loš kvalitet vazduha dodatno pogoršava ovo stanje.

Upravo zbog toga su 2019. godine uvedene takozvane Zone ultra-niskih emisija (Ultra low emissions zone – ULEZ), što znači da je u ovim delovima grada intenzitet saobraćaja smanjen, dok vozači benzinaca i dizelaša moraju da plate oko 16 dolara dnevno.

Da bi otkrili na koji način se uvođenje ovih zona odrazilo na zdravlje dece, naučnici sa Univerziteta Kembridž i Univerziteta Kraljice Marije u Londonu sproveli su istraživanje o zdravlju dece u Londonu i Lutonu. Rezultati studije, koja je objavljena u časopisu BMJ Open, pokazuju da su mnoge porodice prešle sa vožnje automobilom na aktivne načine putovanja – čak 42 odsto dece, koja su ranije putovala automobilom, sada koristi bicikl ili ide peške.

Roditelji i nastavnici prijavili su poboljšanja u kvalitetu vazduha i manju učestalost simptoma astme kod učenika, dok su bezbednije ulice podstakle više igre na otvorenom.

Takođe, smanjenje upotrebe automobila otvara veće mogućnosti za aktivne vidove prevoza poput pešačenja i vožnje bicikla, čime se smanjuje rizik od gojaznosti i drugih hroničnih bolesti.

Prema podacima organa lokalne vlasti Transport za London (Transport for London), ULEZ je doveo do značajnog smanjenja zagađenja azot-dioksidom (NO2) – za 53 odsto u centralnom Londonu, 24 odszo u unutrašnjem Londonu i 21 odsto u spoljnim opštinama.

Pročitajte još:

Promena navika i izazovi prilagođavanja

Međutim, prilagođavanje novim pravilima nije bilo lako za sve. Porodice iz spoljnijih delova Londona, gde je javni prevoz manje razvijen i skuplji, suočavaju se sa teškoćama nakon uvođenja Zona ultra niskih emisija.

Nekim porodicama pomogla je finansijska podrška za zamenu vozila, ali mnogi i dalje troškove smatraju previsokim. Pojedine porodice sada koriste alternativne metode, poput parkiranja van ULEZ zone i nastavka putovanja pešice, dok su druge i dalje prinuđene da koriste automobil kao najpouzdaniju opciju.

Iako nema sumnje da je ULEZ igrao ključnu ulogu u podsticanju zdravijih i ekološki prihvatljivijih načina putovanja, autori studije naglašavaju potrebu za dodatnim ulaganjima u pristupačne i efikasne opcije prevoza koje će omogućiti svim porodicama da iskoriste prednosti ove inicijative.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
Akun Toto