Polovina novih gradskih autobusa u EU koristi struju ili vodonik

Skoro polovina, tačnije 49 odsto svih novih gradskih autobusa u EU bila je bez emisija u 2024, čime su gradski autobusi postali jedan od prvih uspešnih primera u okviru Evropskog zelenog dogovora, navedeno je u analizi organizacije Transport and Environment (T&E).

Autobus na vodonikove gorivne ćelije činili su tri odsto novih gradskih autobusa u protekloj godini, dok su baterijsko-električni autobusi imali udeo od 46 odsto.

Ukoliko se ovaj trend nastavi, prodaja gradskih autobusa bez emisija mogla bi dostići 100 odsto već do 2027. godine.

„Ovaj uspeh je posledica nove evropske regulative iz prošle godine, koja je jasno signalizirala da su dani dizel autobusa odbrojani, ali i lokalnih politika poput zona bez emisija i ciljeva za gradske flote. Kao rezultat, tržište gradskih autobusa prelazi na vozila bez emisija mnogo brže nego što to zahtevaju EU Direktiva o čistim vozilima i CO2 standardi za kamione i autobuse”, navode iz T&E.

Pročitajte još:

Međutim, istaknuto je da postoje velike razlike između evropskih zemalja. Holandija, Finska i Island su kupovale isključino nove elekrične autobuse. U Norveškoj i Luksemburgu je 99 odsto, odnosno 98 odsto novih autobusa registrovanih 2024. godine bilo električno. Estonija se prošle godine probila sa začelja liste i ostvarila udeo od 84 odsto. Odmah iza Estonije nalazi se Rumunija, gde su 82 odsto novih autobusa registrovanih 2024. godine bili električni modeli, dok je 10 odsto bilo hibridnih.

Među velikim tržištima (tj. onima s preko 1.000 novih gradskih autobusa godišnje), Španija je na čelu sa 57 odsto udelom, prestigavši Ujedinjeno Kraljevstvo, koje je na vrlo bliskom drugom mestu sa 56 odsto. Italija je treća sa 44 odsto, ali ispod proseka Evropske unije od 49 odsto.

U Evropi, Holandija predvodi tranziciju gde je već 2021. godine samo jedan odsto novih gradskih autobusa bilo na dizel. Znatno sporije prelazi na gradske autobuse bez emisija Austrija, Češka, Mađarska, Estonija, Slovačka i Hrvatska, a prema T&E ova godina će biti prelomna za gradski saobraćaj bez emisija.

Autobusi na vodonične gorivne ćelije počinju da napreduju, udvostručivši svoj tržišni udeo iz 2023. na skoro tri odsto u 2024. U Holandiji su autobusi na vodonične gorivne ćelije činili 20 odsto novih gradskih autobusa 2021. godine, ali je njihov udeo pao na 13 odsto u 2022, zatim na pet odsto u 2023, a sada na nula odsto u 2024.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
Akun Toto