U Bijelom Polju otvorena je zajednička železnička stanica Srbije i Crne Gore, na kojoj će biti samo jedna zajednička policijska kontrola, uz jedan carinski postupak, što znači dvostruko brži prelazak granice.
Prema rečima Gorana Vesića, ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Srbiji je rekonstruisan deo od Resnika do Valjeva a sada je, u okviru Plana rasta za Zapadni Balkan, naša država tražila finansiranje projekta rekonstrukcije dela pruge od Valjeva do Vrbnice, u dužini od skoro 210 kilometara.
,,Kada budemo rekonstruisali još tih 210 kilometara kroz Srbiju i Crna Gora bude uradila svoj deo, imaćemo potpuno rekonstruisanu prugu Beograd – Bar što će biti značajno za prevoz robe i ljudi’’, rekao je ministar.
Kako je naveo, u razgovoru sa crnogorskim kolegom konstatovano je da Evropska unija prioritet daje prugama, a postignut je i dogovor da u narednom periodu dve zemlje pokušaju da dobiju što više novca za izgradnju pruga, jer je to ekološki način prevoza, koji ima veći kapacitet od drumskog prevoza.
Govoreći o auto-putu, ministar je izjavio da će Srbija do kraja godine završiti auto-put do Požege, dok ostaje jedan tunel koji će biti gotov do maja, a zatim će se krenuti sa izgradnjom poslednjih 107 kilometara kroz Srbiju, prema Boljarima.
Kako je dodao, na tom auto-putu biće integrisan granični prelaz.
Ministar je izrazio zahvalnost „Monteputu“ i „Putevima Srbije“ koji su uspeli da naprave projekat integrisane putarine, što je olakšanje za putnike, ali i dokaz kako dve zemlje mogu zajednički da rade.
Pročitajte još:
- NIŠ – POČELA IZGRADNJA ŽELEZNIČKE OBILAZNICE OKO GRADA
- ZATRAŽENA ZELENA DOZVOLA ZA GRADNJU PRUGE OD ZEMUN POLJA DO NACIONALNOG STADIONA
- POTPISAN PROTOKOL O NABAVCI DEVET KINESKIH ELEKTROMOTORNIH VOZOVA
Filip Radulović, ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore, istakao je da je zajednički cilj što efikasniji granični prelaz, kako bi se što manje vremene trošilo na granici, najavivši da će sledeće godine početi rekonstrukcija pruge od Bara do Golubovaca.
Ukazao je i na to da je sa ministrom Vesićem razgovarao pre svega o državnim putevima i o modalitetima kako se može nastaviti auto-put Bar-Boljare.
Kako je naveo, postignut je dogovor da se u bliskoj budućnosti održi više sastanaka u cilju unapređenja infrastrukture između ove dve države.
Matej Zakonjšek, direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice, rekao je da Transportna zajednica sa vladama Crne Gore i Srbije radi na unapređenju železničke infrastrukture i smanjenju vremena čekanja na granicama u regionu.
,,Svedoci smo da neadekvatne transportne mreže i nedostatak koordinacije ozbilno ograničavaju povezanost regiona, kao i sa Evropskom unijom. Zato rešenje ovih pitanja zahteva ulaganja u infrastrukturu i bolju saradnju suseda’’, naglasio je Zakonjšek, dodavši da je stanica u Bijelom Polju dobar primer za ceo region.
On je istakao da će nadležne službe sarađivati pod jednim krovom i voz neće morati da staje dva puta, dodavši da će modernizacija pruge od Jadranskog mora do Beograda doprineti boljoj povezanosti luke Bar sa regionom, povećanju bezbednosti i kvaliteta usluga u putničkom i teretnom saobraćaju i promovisanju železničkog saobraćaja kao modernog vida saobraćaja.
Energetski portal