
U intervjuu za portal eKapija, komercijalni direktor kompanije “Naftachem” gospodin Milovan Gaćina govorio je o prednostima “adidizela”, koji proizvode u naftnom terminalu u Sremskim Karlovcima.
Reč je o dizel paketu aditiva koji smanjuje potrošnju goriva za najmanje 2%, a značajno smanjuje emisiju štetnih izduvnih gasova iz motora i do 10%. Ovi aditivi obezbeđuju potpuno sagorevanje goriva, bez stvaranja bilo kakvih ostataka i taloga u motoru, za razliku od neaditivnih goriva koji ostavljaju motor sa visokim sadržajem ostataka taloga u usisnom sistemu motora, čime se smanjuje snaga motora i radni vek motora, a povećava potrošnja goriva.
Prema rečima gospodina Gaćine, potrebno je vrlo malo doziranje aditiva za pretvaranje goriva standardnog kvaliteta u vrhunsko gorivo što je slučaj sa “adidizelom”.
Kako prenosi eKapija, postoji i specijalni dizel paketa atitiva, letnja varijanta sa pet aditiva i zimska varijanta, koja će sadržati i aditiv za niskotemperaturna svojstva.
Naftni terminal u Sremskim Karlovcima je jedno od najmodernijih skladišta u Srbiji, a poseduje sistem za aditiviranje francuske kompanije “Satam” kao i sistem za filtriranje nemačke firme “Faudi Aviation”.
Za samo 2 meseca prodato je 3 miliona litara “adidizela”, a kupci su privatne benzinske pumpe, špediteri, autobuski prevoznici, kompanije iz oblasti poljoprivrede.
Energetski portal









“InterSolar Europe”, koji se svake godine održava u Minhenu, najveći je sajam solarne tehnike u Evropi i najveća međunarodna platforma u toj industriji. Ovogodišnji sajam je održan 4. i 5. juna i obuhvatio je oblasti fotonaponske tehnologije i tehnologije proizvodnje ćelija i modula, konverzije, skladištenje energije i solarne termalne tehnologije.

Osim klasičnih fotonaponskih modula, na sajmu u Minhenu predstavljeni su fleksibilni moduli za krive krovove, manje efikasnosti, ali sa prednostima postavljanja na sve površine, bez ikakvog gubitka energije.
Kineski proizvođač modula CSUN je u maju prošle godine pustila u rad fabriku za proizvodnju modula u Turskoj za EU tržište, na kome anti-damping mere diktiraju drukačije cenovne kategorije, jer je u pitanju turski proizvođač, s jedinom obavezom da 60 odsto komponenata panela bude proizvedeno u Turskoj.


BOSCH kotlovi na čvrsta goriva izbor su velikog broja kupaca i to zahvaljujući mogućnosti korišćenja kako tradicionalnih goriva, poput uglja i drveta, tako i modernih goriva poput peleta, briketa i biootpada. Uz kvalitetnu konstrukciju i lep dizajn, Bosch kotlove na čvrsta goriva karakteriše dug radni vek uz jednostavno održavanje i ono što je najvažnije – visok stepen efikasnosti, koji garantuje manju potrošnju goriva u odnosu na konvencionalne kotlove.

Naš sagovornik je generalni direktor „Energoprojekt holdinga“ gospodin Vladimir Milovanović, dipl.maš.inž.








