Da li se pitate kako će izgledat kampovanje u budućnosti? Predstavljamo vam solarni šator koji su 2010. godine dizajnirali “Kaleidoscope” i “Orange Communication” inspirisani Glastonbury festivalom koji se održava u Velikoj Britaniji. Ovim konceptom je predložena inovativna mogućnost za korišćenje sunčeve energije i začetak eko kampovanja budućnosti.
Šator u tkanini od koje se proizvodi ima integrisane fotonaponske ćelije pomoću kojih sam proizvodi energiju. Mobilnost njegovih elemenata omogućava praćenje kretanja Sunca u toku dana i postavljanje fotonaponskih ćelija u najoptimalniji ugao.
Ono što je zaista neverovatno kada je ovaj šator u pitanju je postojanje ugrađenog kontrolnog centra koji kampere u svakom trenutku obaveštava o tome koliko je energije sistem proizveo, a koliko je potrošeno i to za potrebe osvetljenja, korišćenja interneta, punjenja mobilnih telefona, pa čak i grejanja. Bez obzira u kolikom se kampu nalaze, kamperi će lako locirati svoj šator. Prilikom slanja sms poruke, aktivira se svetlosni senzor u šatoru koji pomaže da ga vide iz daljine.
Šator je dizajniran za potrebe 4 kampera, ali i dalje nema naznaka o mogu’nosti njegove masovne proizvodnje i plasiranja na tržište.
Nadamo se da ova fenomenalna ideja neće ostati samo na nivou koncepta.
V.A.






Evropski komesar za životnu sredinu gospodin Janez Potočnik, na ceremoniji u Kopenhagenu, prezentovao je nagradu za evropski zeleni glavni grad (The European Green Capital Award) – priznanje koje je Ljubljana dobila za porast svesti o zaštiti životne sredine među građanima, za održivu strategiju “Vision 2015”. Tačnije, Ljubljana je nagrađena za implementiranje urbanih zelenih mera i impresivnu mrežu transporta (saobraćaja).













Tesla S je postavio nove standarde na crash testu i dobio najbolje ocene jer nema motora i mnogo je jednostavnije raditi amortizaciju pri udarcu s prednjeg kraja, tako da je najbolji crash test ikada napravljen upravo sa ovim automobilom.
Elektronika je izuzetno napredna, upravljanje svim karakteristikama automobila se radi preko 17′ borda, a takođe postoji ekran na klasičnom displeju ispred vozača čime je omogućeno biranje sadržaja za prikazivanje na displeju.