Tanjug prenosi da je britanska vlada odobrila gradnju nove nuklerane elektrane, vredne 18 milijardi funti, nakon izricanja “novih pooštrenih mara zaštite” u cilju nacionalne bezbednosti.
Novu nuklearnu elektranu u Hinkli Pointu u Samersetu finansiraju Francuska i Kina, prenosi radio BBC.
Kina je, s druge strane tražila da se u gradnji nove elektrane u Britaniji, koristi njihov dizajn.
Žan Bernard Levi, načelnik izvršne grupe francuske kompanije EDF, koja gradi neklearku, izjavio je da odluka britanske vlade predstavlja ponovno uspostavljanje proizvodnje nuklearne energije u Evropi, navodi BBC.
“Gradnja se odvija na osnovu snažnih garancija koje će ojačati bezbednost projekta. Ovaj projekat je dobar posao, koristan za potrošače i osiguraće energetsko snabdevanje Velike Britanije za naredne decenije”, rekao je portparol britanske premijerke, a prenosi Rojters.
Britanija je ranije dala odobrenje za 24 milijarde vredna ulaganja u izgradnju nuklerne elektrane, čime je okončala višenedeljnu neizvesnost za Kinu i Francusku, ali i dala do znanja da ima vrlo oprezan pristup stranim investicijama u infrastrukturne projekte.
Izvor: tanjug.rs
Vesna Vukajlović







Budućnost će svakako biti čistija i bolja, ako se oslonimo na informacije i svedočanstva koja nam dolaze iz autoindustrije. Proizvodnja električnih automobila se konstantno povećava, a što je još važnije sve se više kupuju i koriste ova vozila u svakodnevnom životu. Kako saznajemo, Ministarstvo privrede Mađarske procenjuje da će do 2020. godine biti 50.000 električnih vozila na ulicama Mađarske. Trenutno ih ima 1000. Prema proceni Nissan motor korporacije, u Japanu ima 40.000 stanica za punjenje električnih vozila, a to znači da ih ima više nego benzinskih stanica. Kineska asocijacija za proizvodnju automobila saopštila je da je u 2015. godini prodato između 220.000 i 250.000 električnih vozila, što Kinu čini najvećim tržištem električnih automobila u svetu. Možda se zbog toga i Folksvagen (WV) opredelio da sa kineskom kompanijom Anhuej Đenghuaj pregovara o zajedničkoj proizvodnji električnih automobila. Ovo su samo neki od primera koji govore da povratka na staro neće biti.
Sveta Simić: Motogrini je na sebe preuzeo jednu veliku odgovornost pionira u svetu dvotočkaša na struju u Srbiji. Od samog početka smo znali u šta se upuštamo i da će svaki naš poslovni potez da se detaljno posmatra od strane svih entiteta na tržištu, kako od strane institucija tako i od strane krajnjih korisnika.
















