Kompanija „Levis“ otkupljuje svoje stare modele i – ponovo ih prodaje!

Foto Ilustracija: Pixabay

Kako interes za održivost raste tako i velike kompanije najavljuju nove inicijative za podsticanje „zelene“ modne potrošnje.

Popularna kompanija za proizvodnju džinsa, „Levis“, najavila je pokretanje novog programa otkupa i preprodaje kako bi se smanjio otpad od teksasa.

„Mi već imamo dominantan udeo na tržištu polovnih farmerki, pa je ovaj korak bio logičan za naš brend“, rekla je direktork marketinga Dženifer Sei o novoj inicijativi kompanije „Levis“, koja je prikladno nazvana „SecondHand“.

Preko SecondHand-a, „Levis“ će omogućiti kupcima da svoje polovne farmerke i jakne zamene za poklon karticu čija se vrednost procenjuje na oko 10 do 20 evra, u zavisnosti od stanja donete odeće.

Kupci imaju novu mogućnost, a to je da, pored prodaje svojih starih komada, sada kupe „nove“ polovne farmerke i jakne koje su drugi donirali. Džins će imati cenu u vrednosti od 25 do 80 evra. Ako odeća ne bude u skladu sa „standardima za preprodaju“, kupac će dobiti poklon karticu u vrednosti od četiri evra, a pantalone će nastaviti svoj put na reciklažu. Sve u svemu, novo tržište, koje će se predstaviti na sajtu levi.com, pruža sveobuhvatno održivo iskustvo kupovine.

„Mladi, posebno, imaju zaista visok angažman na tržištu polovne garderobe. Skoro 60 odsto njih kupuje polovnu garderobu, što mogu da potvrdim iz ličnog iskustva, jer to rade moji tinejdžeri. Obožavaju „lov“ na garderobu. Osećaju da takvom vrstom kupovine dobijaju nešto malo jedinstvenije nego kada kupuju „vintidž“, a u doba kada su retro stilovi osamdesetih i devedesetih toliko popularni, preferiraju da imaju original, a ne neku kopiju koja je proizvod današnje modne industrije. Ako bismo svi odlučili da kupimo polovni par „leviski“ umesto novog, to bi uštedelo 80 odsto emisije ugeljen-dioksida (CO2) i oko 1,5 kilograma otpada“, objasnila je Sei.

 

View this post on Instagram

 

Together, we can create a more sustainable planet with less waste. #LevisSecondHand

A post shared by Levi’s (@levis) on

Globalno govoreći, potrošači godišnje „bace“  skoro 400 milijardi evra u vrednosti odeće koju bi mogao da nosi neko drugi. Produženje veka odeće za samo devet meseci može smanjiti njen udeo ugljen-dioksida, otpada i vode za 20 do 30 odsto. Po toj logici, retro farmerke iz devedesetih bi mogle da imaju ekološki otisak blizu nule.

Zaposleni u „Levis“ kompaniji se nadaju da će novom inicijativom zainteresovati mlađu publiku tj. potrošače i podići nivo svesti i kod svojih drugih mušterija.

Jovana Canić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti