Karoserija automobila od naftnih ostataka?

Foto-ilustracija: Pixabay

Ekološki automobili nove generacije neće se razlikovati samo po vrsti pogona od vozila na konvencionalna goriva. Istraživači unapređuju sve karakteristike četvorotočkaša budućnosti – od pneumatika do karoserije, kako bi vožnja bila sve udobnija i sa što manje emisija.

Budući da baterije električnih automobla značajno doprinele masi vozila, potraga za lakšim materijalima za izradu karoserije počela je da okupira istraživače. Naučnici sa Masačusetskog tehnološkog instituta (MIT) inspiraciju su pronašli u laganim materijalima od ugljeničnih vlakana koji se koriste za izradu teniskih reketa i bicikala, a koji kombinuju izuzetnu snagu i malu težinu.

Problem je u tome što su ovi materijali skuplji od čelika i aluminijuma, ali su istraživači sa MIT-a osmislili način kako da naprave lagana ugljenična vlakna od veoma jeftine sirovine – otpadnog materijala iz rafinerija nafte.

Ovaj otpad danas se mahom koristi za izradu asfalta ili se jednostavno baca, ali su naučnici uspeli da otkriju njegove skrivene potencijale koji mogu da budu veoma značajni za autoindustriju.

Pored toga što su jeftina za izradu, nova karbonska vlakna nude niz prednosti u odnosu na tradicionalne materijale ovog tipa jer pokazuju izuzetnu otpornost na pritisak što znači da se mogu koristiti za izradu delova koji nose opterećenje, piše na sajtu MIT-a.

Kako je dalje rečeno, karoserija od ugljeničnih vlakana nije sasvim nova ideja, ali je do sada primenjena samo u nekoliko veoma skupih modela. U tome se i ogleda značaj novog istraživanja budući da bismo uskoro mogli imati jeftin, lak i čvrst materijal koji se jednostavno dobija i obrađuje.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti