Berlin podržao inicijativu za uvođenje ograničenja od 30 km/h

Foto-ilustracija: Pixabay

Senat Berlina odlučio je da podrži inicijativu nemačkih gradova za ograničavanje maksimalne brzine na 30 km/h, kao i za veće korišćenje javnog prevoza radi čistijeg vazduha i manje saobraćajnih nezgoda, saopšteno je na sajtu Grada. 

Ideja je da lokalne samouprave budu u mogućnosti da same odluče gde je uvođenje ograničenja brzine potrebno, ali državni propisi o drumskom saobraćaju još uvek ne dopuštaju ovu slobodu jer je ograničenje od 30 km/h na glavnim putevima moguće samo u izuzetnim situacijama, pojasnila je senatorka za životnu sredinu, mobilnost, zaštitu potrošača i klime Betina Jaraš na osnovu čijeg predloga je Berlin podržao inicijativu.

„Cilj da se više nemamo smrtne slučajeve ili ozbiljne povrede na putu – potrebno nam je više opcija za nametanje ograničenja od 30 km/h. Usporavanje je odlučujući faktor za veću bezbednost na putu”, rekla je senatorka.

Gradsku inicijativu pokrenuli su u julu 2021. godine gradovi Frajburg, Lajpcig, Ahen, Augsburg, Hanover, Minster i Ulm, a od tada je svoje članstvo izjasnilo više od 60 drugih gradova i opština.

Cilj inicijative je da pozove saveznu vladu da revidira zakon o drumskom saobraćaju i ponovo reguliše dozvoljenu maksimalnu brzinu u urbanim oblastima jer je gradovima i zajednicama potreban novi pravni okvir koji će im omogućiti da postave ograničenje brzine od 30 km/h tamo gde smatraju da je korisno i prikladno, a imajući u vidu relevantne probleme životne sredine, saobraćaja i urbanog razvoja, stoji u saopštenju Grada. 

U Parizu usvojena inicijativa

Podsećamo, nedavno je u celom Parizu, izuzev bulevara De Marišo i još nekoliko puteva, maksimalna dozvoljena brzina za sva vozila ograničena na 30 km/h, dok je pre ove mere za 60 odsto pariških puteva važilo pomenuto ograničenje, saopšteno je na zvaničnoj stranici Pariza.

Pobornici ove odluke smatraju da će smanjenje maksimalne brzine smanjiti zagađenje vazduha, buku i broj saobraćajnih nezgoda.

Očekuje se da će u proseku biti 25 odsto manje saobraćajnih nesreća nego 2020. godine, a ovaj procenat penje se i do 40 odsto kada su u pitanju ozbiljne i smrtonosne nesreće, saopšteno je na sajtu Grada.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti