Gde napuniti eletrični bicikl i trotinet?

Foto: ePark 011

Prošla godina nam je pokazala koliko je važno da budemo spremni na velike promene. U situaciji kada su mnogi radili od kuće, uz ograničenje u kretanju i funkcionisanju gradskog prevoza, počela su da se traže alternativna rešenja. To je otvorilo prostor za prodor sad već mnogima omiljenih dvotočkaša.

Bicikli i trotineti, a naročito na električni pogon, postali su pravi hit u gradu. Oni su ekonomični, praktični i ne zagađuju životnu sredinu. Mogu brže da nas prevezu do odredišta. Ne brinemo o tome gde ćemo ih parkirati. Za njih svuda ima dovoljno parking mesta. Besplatnog. Sve ovo je veoma važno, a naročito ako nam električni bicikli i trotineti još i pomažu u smanjenju emisija štetnih gasova.

Ipak, vožnju centralnim gradskim ulicama mnogi izbegavaju jer učešće vozača električnih trotineta u saobraćaju i dalje nije regulisano zakonom. Agencija za bezbednost saobraćaja uveliko radi na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja pa se očekuje da će ova oblast saobraćaja biti uskoro uređena što će doprineti bezbednosti vlasnika električnih trotineta i drugih učesnika u saobraćaju. 

Prema najavama, prilikom donošenja propisa u ovoj oblasti oslonićemo se na iskustva drugih zemalja. Srbiji je najbliža pravna regulativa Slovenije koja je limitirala kretanje električnih trotineta tako da je dozvoljeno voziti ih isključivo po trotoaru i biciklističkim stazama

Brzina je ograničena na „brzinu hoda” što iznosi šest kilometara na čas, dok kazna za nepoštovanje ograničenja iznosi 40 evra a to bi moglo da bude i kod nas primenjeno. Pomenuto ograničenje brzine obezbeđuje veću sigurnost, budući da se pri bržoj vožnji rizik od nezgode povećava. Ipak, čini se da odredbe zakona koji će biti donesen neće mnogo uticati na popularnost ovih dvotočkaša.

Lakoća upravljanja, mogućnost izbegavanja gradskih gužvi i sigurnost trotineta odnose prevagu kad je reč o izboru prevoznog sredstva među mlađom populacijom. 

Šta muči vlasnike električnih bicikala i trotineta 

Foto: ePark 011

U Beogradu postoje mesta koja su predviđena za parkiranje bicikala, ali kad je reč o sigurnom i bezbednom parkiranju i punjenju električnih bicikala i trotineta, tu stvari nisu stajale baš sjajno. Odnedavno, Beograđani i posetioci našeg glavnog grada na električnim dvotočkašima mogu da se opuste i rasterete. Svoje „ljubimce” moći će da parkiraju i napune na specijalnom parkingu. 

Stanica Smart city predstavlja spoj sigurnog parkinga i mesta za punjenje električnih „točkova” i nalazi se u delu parka mali Kalemegdan, na lokaciji između stepeništa i Carigradskog druma. Punjenje je potpuno besplatno za sve građane. Otvaranjem ove stanice Beograd se našao među malobrojnim svetskim metropolama koje su omogućile građanima pogodnosti parkiranja ove vrste ekoloških vozila

Samo mesto na stanici se otključava pomoću aplikacije za mobilni telefon Bikeep ili putem beskontaktne kartice, a da bi vlasnici mogli mirno da ostave svoja vozila na parkingu ili punjenju, tu su četiri nivoa bezbednosti. Dvotočkaši su obezbeđeni čeličnom konstrukcijom, video nadzorom, sirenom i prosleđivanjem signala u slučaju pokušaja krađe. Kada stignete na parking prislonite karticu ili pomoću aplikacije otvorite bravu. Zatim parkirajte trotinet ili bicikl i zatvorite bravu. Crveno svetlo signalizira da je brava zaključana. Da biste je otključali, prislonite karticu ili to uradite pomoću aplikacije.

Priredila: Milica Radičević

Tekst u celosti možete pročitati u Magazinu Energetskog portala VODNI RESURSI.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti