Autokompanija Volvo juče je u Stokholmu predstavila svoj prvi električni automobil XC40 Ričardž. Od ekoloških vozila, ova kompanija do sada je proizvodila samo hibride koji kombinuju električni pogon i pogon na fosilna goriva, a hibridni modeli XC40, XC60 i XC 90 Ričardž mogu se kupiti i kod nas.
Iako su delimično ekološki, hibridi još uvek emituju između 162 i 175 grama ugljen dioksida (CO2) po pređenom kilometru, što dodatno utiče na globalno zagrevanje budući da je CO2 gas koji izaziva efekat staklene bašte.
Kako je plan globalne politike da smanji emisiju štetnih gasova i spreči dodatno zagrevanje Planete, vlasnici kompanije Volvo više ne vide budućnost u proizvodnji automobila na fosilna goriva.
Zato je cilj ove švedske kompanije da u potpunosti obustavi proizvodnju automobila koji sagorevaju fosilna goriva do kraja 2030. godine i okrene se isključivo proizvodnji električnih automobila.
Ipak, kompanija Volvo nije prva koja se odvažila na ovaj korak. Model ukidanja automobila na fosilna goriva do 2030. prva je postavila Velika Britanija, što je inspirisalo i ohrabrilo švedsku kompaniju.
Takođe, i druge velike autokompanije poput Jaguara i Bentlija odlučno idu ka potpunom ukidanju automobila na fosilna goriva do kraja 2030. godine.
Za sada je komercijalna proizvodnja električnih automobila još uvek izazov budući da se intenzivno radi na razvijanju novih tehnologija, pa je neophodno da različite autokompanije ponekad udruže snage kako bi razmenile svoja tehnološka dostignuća.
Došlo je čak i do uspostavljanja neočekivane saradnje između konkurentskih autokompanija, a sve to kako bi se troškovi proizvodnje električnih automobila što pre sveli na minimum.
Predstavnici kompanije Volvo očekuju da će do 2025. godine troškovi proizvodnje električnih automobila biti isti kao troškovi proizvodnje benzinaca, a ubuduće bi ovi troškovi trebalo da budu manji jer se radi na pojednostavljivanju sistema električnih vozila i na smanjenju broja odvojenih kompjutera.
Pročitajte još:
U švedskoj kompaniji vlada optimizam, pa se očekuje značajno uvećanje profita kada se u potpunosti pređe na proizvodnju električnih automobila. Volvo ima ambiciozan cilj – da postane lider u industriji električnih automobila.
Ovo prebacivanje na proizvodnju ekoloških vozila pratiće još jedna novina. Kupovina vozila, kao i sva propratna dokumentacija, obavljaće se isključivo onlajn.
To znači da će budući vozači Volva moći da nabave svoj automobile bez odlaska u salone i bez posredovanja dilera, a postoji mogućnost i da im vozilo stigne na kućnu adresu.