Prvi trajekt sa nultom emisijom izduvnih gasova uskoro u Južnoj Koreji

Foto-ilustracija: Unsplash (Despina Galani)

Pre par nedelja je odjeknula vest da je Crna Gora na listi najboljih održivih destinacija u 2021. godini, saopštila je tada Nacionalna turistička organizacija (NTO).

Trebaće vremena da se vratimo u avione i nastavimo tamo gde smo stali, ali ako je koronavirus nešto dobro uradio, to je da je osvestio ljudsku populaciju o problemima sa kojima se čovečanstvo suočava i u kakvom je stanju planeta Zemlja.

Jedan od saveta koji bismo u budućnosti svakako trebali da usvojimo je da treba birati održive i ekološki osvešćene destinacije.

U regionu je i Slovenija dospela na sličnu listu, ali u domenu gradova – Ljubljana je proglašena za jedan od osam najodrživijih gradova na svetu.

„Lounli planet“, koji je i tvorac liste, ističe činjenicu da je preko deset hektara gradskog centra namenjeno pešacima, kao i da se ulice peru kišnicom i recikliranom vodom. Upravo su priroda i svež vazduh ključna prednost u planu oživljavanja gradskog turizma.

Kada govorimo o održivosti, moramo se osvrnuti i na to kako poboljšati uslove transporta i kako da on postane što je održiviji.

Ovo su bile neke od tema treće debate u okviru serijala Evropski razgovori, koji su održani oktobra 2020. godine u Beogradu.

Tada je istaknuto da je železnica jedan od najzelenijih načina transporta, te da je zbog toga i jako važna. Transportna zajednica je fokusirana i na bezbednost na putevima, a tu su uključujeni i vodeni putevi koji u Srbiji, pre svega, podrazumevaju plovnost Dunava Save.

Imajući na umu važnost održivog transporta, ABB je potvrdio ugovor sa brodogradilištem „Himen Hevi“ (Haemin Heavy Industries shipyard) iz Južne Koreje koji će obezbediti pružanje kompletnog rešenja za napajanje i pogon prvog potpuno električnog putničkog trajekta za luku Busan.

Ovaj trajekt predstavlja prvi korak južnokorejskih vlasti ka realizaciji plana prema kojem će 140 državnih brodova sa konvencionalnim pogonom biti zamenjeno do 2030. godine sa onima koji rade na čistije alternative, u skladu sa zakonskim propisima o zaštiti životne sredine.

Foto: ABB

Održivi prevoz, uključujući rečno-morske brodove, igraće važnu ulogu u planu Južne Koreje da postigne nultu emisiju gasova do 2050. godine, navedeno je u Novom zelenom dogovoru, objavljenom 2020. godine.

ABB će isporučiti rešenje za električnu energiju i pogon za trajekt sa dva trupa, koji bi trebalo da bude isporučen 2022. godine. Katamaran, dužine 40 metara, imaće kapacitet da prevozi do 100 putnika i pet članova posade. Saobraćaće između severne i južne luke Busan za oko sat vremena, u oba pravca, sa prosečnom radnom brzinom od 13 čvorova (24 km/h). Finansijski detalji ugovora nisu poznati.

Brodogradilište Himen, sa sedištem u Busanu, specijalizovano za lagana i ekološki prihvatljiva plovila, potpisalo je sa ABB sporazum o daljoj saradnji.

Elektrifikacija se širom sveta smatra jednim od ključnih rešenja za smanjenje emisije koju stvaraju rečno-morski trajekti. Prema podacima „Foruma o morskim baterijama“ (Maritime Battery Forum) preko 130 trajekata radi uz pomoć baterije, a više od 90 ih je naručeno. ABB je dosta napredovao u elektrifikaciji ove vrste prevoza, podržavajući vodeće trajektne operatere kao što su P&O Ferries, Washington State Ferries i druge u njihovom napretku u postizanju održivog poslovanja.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti