Prvi električni teretni brod isploviće ovog leta

Foto: port-liner

Prvi električni teretni brod na svetu, bez emisija gasova staklene bašte i bez posade isploviće ovog leta iz luke Antverpena, Amsterdama i Roterdama.

Ovo vozilo koje je dizajnirano da prođe ispod mostova, prevoziće robu vodenim tokovima Belgije i Holandije i očekuje se da će značajno smanjiti upotrebu kamiona za transport robe, koji se kreću na dizel goriva.

Ovom vozilu dodeljen je nadimak „Tesla kanala“ a njegov motor pokretaće baterija visoka 7 metara, koja će se puniti na obali. Baterija će imati kapaciteta da traje 15 sati, a kako se njom izbegava potreba za klasičnom prostorijom za motor, dobija se 8% više prostora za teret.
Brodovi su dizajnirani tako da mogu da plove bez posade, ali ipak će u početku postojati ekipa koja je zadužena za upravljanje, dok se nova, potrebna infrastruktura ne izgradi kako bi vozila plovila neometano ovim prometnim vodenim putevima.

Do avgusta biće u funkciji 5 brodova, dugih 52 metra a širokih 6.7 metara, koji mogu da prenesu do 24 kontejnera, ili 425 tona robe.
Zahvaljujući ovoj inovaciji, očekuje se da se 23 000 kamiona za prevoz robe skloni sa puteva.

Ova kompanija planira da, u kasnijim fazama projekta stavi u promet 6 još većih teretnih brodova. Oni će biti dugački 110 metara i moći će da prevezu oko 270 kontejnera. Posedovaće 4 baterije koje će im omogućiti da samostalno plove 35 sati. Procenjuje se da će se njihovim stavljanjem u promet sprečiti ispuštanje oko 18 000 tona ugljen dioksida u atmosferu godišnje.

Prema Evropskoj agenciji za statistiku, 74.9% robe u Evropi se preveze putevima dok se prugom preveze 18.4% a vodenim putevima samo 6.7%.

Vlada Holandije i kompanije za prevoz vide veliki potencijal u povećanju kapaciteta vodenih puteva a u tome im pomaže i Evropska unija sa subvencijama od oko 7 miliona evra. Kako je moguće ubaciti električne motore i u starije modele brodova, luka Liner planira da u budućnosti proizvodi oko 500 električnih teretnih brodova godišnje i time donese revoluciju u industriju transporta robe.

Milan Zlatanović

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti