Činjenica da pakovanje može da se reciklira ne znači da se to zaista i dešava u praksi. Ali novo partnerstvo trgovinskog lanca Co-op i kompanije Polytag ima nameru da reši ove nedoumice. Cilj partnerstva je da vodeći britanski trgovac precizno identifikuje koliko je plastičnog pakovanja zaista reciklirano.
To će se postići upotrebom nove UV tehnologije koja će omogućiti brendovima da dođu do ranije nepoznatih podataka koji uključuju tačan broj plastičnih posuda koje su prikupljene za reciklažu.
Tokom probnog perioda, nevidljive UV etikete biće štampane na nalepnice određenog brenda vode koji pripada robnoj marki Co-op. Kada flaša stigne do centra za reciklažu, specijalni uređaj „čita“ UV kod. Podaci su dostupni u realnom vremenu i Polytagu i Co-opu.
Ova tehnologija omogućiće brendovima i trgovcima da bolje razumeju da li su njihova pakovanja zaista reciklirana.
Pročitajte još:
- JOŠ JEDNA ZEMLJA ZABRANJUJE PLASTIČNU AMBALAŽU ZA VOĆE I POVRĆE
- GRAĐANI SNAŽNO PODRŽAVAJU BORBU PROTIV JEDNOKRATNE PLASTIKE
- MILIONE KUTIJA BACAMO ZBOG ONLAJN PORUDŽBINA – PILOT PROJEKAT U SINGAPURU POKAZUJE DA MOŽE I DRUGAČIJE
“Naša tehnologija omogućiće brendovima da više ne nagađaju, već da tačno znaju kada i gde se njihovo pakovanje odlaže i reciklira, što je krucijalan korak ka cirkularnoj ekonomiji u industriji pakovanja. Srećni smo jer Co-op radi sa nama u primeni tehnologije koja će nam svima pomoći da recikliramo više”, kaže Alis Rekli, direktorka Polytag.
Met Hud iz Co-op podseća da svi imaju ulogu u reciklaži.
“Kao trgovac želimo da razumemo put proizvoda u lancu recikliranja kako bismo imali jasniju sliku o čitavom procesu. Na ovaj način prikupićemo dragocene uvide za buduće inicijative kako bismo ohrabrili ljude da recikliraju”, ističe Hud.