Home Blog Page 1246

U toku realizacija ekoloških projekata na deponiji „Livade“ u Crnoj Gori

019_17

Krajem prošle nedelje u Podgorici u Crnoj Gori počela je izgradnja treće sanitarne kade na deponiji „Livade“, čemu je prisustvovao i gradonačelnik Podgorice gospodin Slavoljub Stijepović.

Gospodin Stiijepović je ovom prilikom obišao i radove na izgradnji uređaja za tretman ocednih voda. Realizacija ovog projekta započeta je u oktobru 2015. godine, a ukupna vrednost ulaganja u deponiju „Livade“ iznosi preko 3 miliona evra.

Očekuje se da će se realizacijom ovih projekata doprineti rešavanju problema upravljanja otpadom i otpadnim vodama u Podgorici.

Sandra Jovićević

izvor: cdm.me

Do kraja godine tender za realizaciju projekta deponije „Vinča“

486655d3927812562d47cc27e115d75f_3253752406

Menadžer grada Beograda gospodin Goran Vesić sastao se sa delegacijom grada Johanesburga, a ovom prilikom razgovaralo se o projektima u oblasti zaštite životne sredine, infrastrukture, privrede, javnog osvetljenja i saobraćaja.

Gospodin Vesić je istakao da je bilo reči i o realizaciji projekta deponije „Vinča“ čija je vrednost oko 250 miliona evra. Dodao je da će do kraja godine biti raspisan tender za rešavanje ovog ekološkog problema grada Beograda.

Protokol o saradnji između Beograda i Johanesburga biće potpisan prilikom sledeće zvanične posete.

Sandra Jovićević

izvor: beograd.rs

Reciklažni centar u Pančevu mesečno primi oko 100 tona otpada za reciklažu

ambalazni otpad ambalaza.hr

JKP „Higijena“ iz Pančeva na mesečnom nivou primi do 100 tona otpada koji se dalje šalje na reciklažu.

Rukovodilac sektora za upravljanje otpadom i zaštitu životne sredine JKP „Higijena“ gospođa Jovanka Dakić istakla je da građani po zakonu imaju obavezu da odvajaju ambalažni otpad, a dodala je i da se na mesečnom nivou u Reciklažni centar ovog preduzeća dopremi oko 6 tona tvrde plastike, 10 tona ambalažnog stakla, 25 do 30 tona pet ambalaže i preko 60 tona papira.

Član gradskog veća za zaštitu životne sredine gospođa Katarina Banjaji izjavila je da Pančevo podržava reciklažu, kao i da je za edukaciju za reciklažu izdvojilo oko 110 hiljada dinara. Podsetila je da je prošle godine održana akcija „Sakupi i uštedi, videćeš da vredi“ u osnovnim i srednjim školama, a u okviru koje je prikupljan ambalažan otpad.

Sandra Jovićević

foto: ambalaza.hr

izvor: rtvpancevo.rs

Tikkurila Climate Cooler – “EnergyWise” tretman za krovove

Tikkurila logo - red labelJedinstveni asortiman proizvoda sa trenutnim dugoročnim dejstvom koji štedi energiju, štiti životnu sredinu i usporava klimatske promene!

Propisi u pogledu zaštite životne sredine su sve strožiji, dok potrošači u isto vreme očekuju ekološka rešenja. Grade se energetski neutralne zgrade, ali postojeće zgrade su još uvek odgovorne za 40% ukupne emisije C02 u svetu. Stručnjaci širom sveta smatraju da su hladni krovovi jedan od najbržih i najjeftinijih načina za smanjenje emisije ugljenika, koji ujedno obavljaju težak posao usporavanja klimatskih promena.

Tikkurila Climate Cooler je krovni premaz na bazi vode koji odbija sunce i na inteligentan način upravlja potrošnjom energije u smislu da smanjuje potrebu za korišćenjem klima uređaja tako što odbija do 80% sunčevog zračenja. Ukupan kvalitet, trajanje i funkcionalnost krovova su takođe znatno poboljšani. Obično je potrebno više godina pre nego što rešenja koja štede energiju počnu da obezbeđuju povraćaj investicija, ali Tikkurila Climate Cooler – “boja za hladne krovove “ ima trenutno dejstvo. Investicija je relativno mala u pogledu vremena i u pogledu novca, što znači da se karakteristike novog sistema za farbanje krovova koje štede energiju brzo transformišu u realnu finansijsku uštedu .

Climate Cooler se može koristiti kako na novim i uobičajnim krovovima ( betonski crepovi, standardni crepovi i vlakneno-cementni) tako i na starim , oronulim i netretiranim krovovima.

Obezbedite sa Climate Cooler-om :

  • Nižu temperaturu na krovnoj površini
  • Poboljšajte klimu u zgradama
  • Manju potrošnju energije za hlađenje zgrada
  • Nižu emisiju C02
  • Dobre vezivne karakteristike
  • Produžite životni vek krovova

ClimateCooler_paintingZa investitore koji žele da idu i korak dalje u zaštiti životne sredine, u ponudi imamo Climate Cooler Catalyst koji ima istu oblast primene, ali i jednu značajnu prednost – može da razlaže štetna jedinjenja N0x npr. iz izduvnih gasova u bezopasna N03 jedinjenja  zahvaljujući katalitičkom procesu. Ovaj proizvod omogućava manju emisiju C02 i manje smoga. Nanošenjem Climate Cooler Catalyst na površinu od 1000m2, svake godine se neutralizuje N0x jedinjenja koja odgovaraju 30.000 km vožnje automobilom. Ovaj premaz je proglašen za jedan od 100 najboljih održivih rešenja u celom svetu ( publikacija “Sustainia 100” izdanje 2015.).

Birajući Climate Cooler proizvode, opredelili ste se za brz uspeh, dugoročna ekološka rešenja, finansijske uštede i zdravu planetu !

Izvor: tikkurila.rs

Magazin Eko kuća proslavio 5 godina postojanja

13619944_1749744441969335_6336675081723039697_nGlavni i odgovorni urednik Eko kuće arhitekta Vladimir Lovrić izjavio je da se nada i veruje da je magazin doprineo za poslednjih 5 godina da ekološki otisak Srbije i regiona bude zeleniji nego što je bio. Misija ovog časopisa je afirmisanje ekološkog pristupa arhitekturi, dizajnu, umetnosti, kulturi, nauci i životu uopšte. Jubilej je obeležen svečanom promocijom dvadesetog broja magazina u Galeriji Progres u Beogradu. U okviru pratećeg programa je priređen i foto performans Ljubiše Tešića predsednika sekcije umetničke fotografije ULUPUDS-a. Novi broj magazina donosi intervjue sa Ciletom Marinkovićem, Kejt Guld, Anom Gifing, Stankom Stojiljkovićem i drugima.

Vesna Vukajlović

Gašenjem kotlarnica do zdravije životne sredine u Beogradu

4aa499fc3d33bd2fef8fbfc904c2f5f5_2700911409

Predsednik Skupštine grada Beograda gospodin Nikola Nikodijević i direktor JKP „Beogradske elektrane“ gospodin Goran Aleksić obišli su 12. jula 2016. godine gradilište distributivnog toplovoda od Savske ulice do Železničke stanice „Prokop“.

Gospodin Nikodijević je ovom prilikom izjavio da će nakon završetka ovih radova korisnici dobiti kvalitetnije i sigurnije snabdevanje toplotnom energijom, a građani Beograda kvalitetniju životnu sredinu. Istakao je da će nakon završetka ovih radova biti ugašene kotlarnice kod Sajma i Ruda i biti stvorena mogućnost da na toplovod budu priključeni i novi korisnici i da kvalitet usluge bude na višem nivou.

Gospodin Aleksić je podsetio da do 1. jula 2022. godine mazut mora izaći iz upotrebe.

Sandra Jovićević

izvor: beograd.rs

Dodeljena koncesija za MHE „Jabuka“

news-2015-April-okovic_pekmez_420140097

Premijer BPK Goražde gospodin Emir Oković i direktor kompanije „Eko-Rem“ gospodin Mensud Pekmez potpisali su ugovor o dodeli koncesije za izgradnju male hidroelektrane „Jabuka“ na reci Kolini.

Hidroelektrana bi trebalo da ima snagu od 700kW, a očekuje se da godišnja proizvodnja električne energije bude oko 3,1GWh električne energije.

Koncesija je dodeljena na 30 godina, a vrednost investicije procenjuje se na oko 2,3 miliona KM.

Sandra Jovićević

izvor: energetika.ba

If You’re After Off-Grid Luxury, this New Houseboat May Float Your Boat

waterlovt-houseboat-8

A new floating home combines the United Arab Emirates’ (UAE’s) penchant for the finer things in life with Dutch maritime engineering expertise. The Waterlovt is aimed at providing its owners with all the bells and whistles of a luxury apartment, the serenity and freedom of a waterborne lifestyle and the autonomy of off-grid living.

The idea for the Waterlovt was conceived just over a year ago by Dutch entrepreneur Berend Lens van Rijn while he was was in the costly process of finding an apartment to rent. „That was when I started thinking about luxury living on the water and also when I decided to introduce this idea in Abu Dhabi,“ explains Lens van Rijn.

Lens van Rijn describes the Waterlovt as „taking the concept of a houseboat to a whole new level“ and says it is designed to change how people can live on the water. There’s no engine on board, so it needs to be towed into position, but it’s unlikely these are the sort of digs you’re going to want to be moving around a great deal. As well as providing plush living quarters, the Waterlovt is built with circular principles in mind, using modular components and natural materials that can be easily recycled, and can be kitted out to operate entirely self sufficiently.

The craft is based on a barge structure and can be tailored to the requirements and desires of the customer. To begin, there there are four variants. The Waterlovt 90 measures 22 x 8.9 m (72 x 29 ft) and has an internal area of 90 sq m (969 sq ft), accommodating two bedrooms. The Waterlovt 120 also houses two bedrooms, but is a little larger at 26.8 x 8.9 m (88 x 29 ft) and with 120 sq m (1,292 sq ft) of internal space.

Different solar power systems can be installed, depending on what is required. These include a system that allows the Waterlovt to be off-grid during the day only, or a system with battery packs and a stand-by whisper generator that allows for fully self-sufficient 24-hour operation. All the units are supplied with a connection that allows them to be hooked up to a mainland power supply.

The off-grid credentials of the Waterlovt can be furthered with a desalination system that processes seawater using double-membrane reverse osmosis and ultraviolet sterilization to make it safe to drink. The system can produce 30 l (6.6 gal) of drinkable water an hour and has a storage capacity of 300 l (66 gal). In addition, a sewage treatment unit can be installed to make wastewater safe to discharge into open water, and a digester can be installed to generate power using organic waste.

There are a variety of features that are aimed at helping to keep the Waterlovt temperate, including smart glass that darkens in sunlight, air conditioning that is adapted for the area in which the Waterlovt will be located and designed to work optimally in combination with solar power and battery packs, and a floor with ventilation and heat ducts that provide cooling and heating capabilities.

Lighting controls and a power supply monitor are also installed, with additional home automation features able to be added as required. Entertainment systems including home cinema, satellite TV and audio systems with streaming music services can be customized and fitted as the customer requires.

The Waterlovts are said to be manufactured to the highest industry safety standards for houseboats in the Netherlands. Safety features include automatic leak detection that is linked to the pumps and detection alarms for smoke and carbon monoxide.

Source: gizmag.com

Vitosol FM – stagnacija je stvar prošlosti

album1-vest16006-solar-stagnacija-je-stvar-proslostiViše nikad neće biti potrebno brinuti se šta da se radi sa viškom solarne energije nastale u letnjim mesecima na solarnim sistemima u porodičnim kućama ili vikendicama kada vlasnici nisu tu, školama i vrtićima za vreme raspusta, hotelima i bolnicama sa trenutno slabijom popunjenošću… Stagnacija je stvar prošlosti sa novim Viessmann kolektorom Vitosol FM.

Po prvi put u istoriji solarne tehnike, Viessmann predstavlja kolektor koji poseduje patentirani „inteligentni“ premaz koji se, sa promenom u svojoj kristalnoj strukturi u zavisnosti od temperature, automatski prilagođava promenama Sunčeve svetlosti i trošenju toplote. Tradicionalni pločasti solarni termalni kolektori mogu biti skloni nastajanju pare u sebi usled stagnacije, koja zauzvrat vodi naprezanjima i oštećenjima u solarnoj instalaciji. Ovo može biti problem u proleće ili leto kada višak toplote od Sunca ne može uvek biti korisno iskorišćeno, pa temperatura u solarnom panelu počinje naglo da raste. Novi odbija (emituje) svaki višak toplote nazad u okolinu.

To zapravo znači:

– Revolucionarno rešenje na tržištu

– Nema pregrevanja leti ili tokom odsustva

– Rasterećen pristup oderedjivanja veličine solarnog polja, bez stresa – čak i ako nemamo dobre ulazne podatke, nemamo problem

– Najzad od viška (kolektora)  glava ne boli, jer dobijamo neopterećene komponente, i dugi vek instalacije

– Uvek dostižan cilj – maksimalni solarni dobitak,  najveće uštede ikad!

– Jednostavnije projektovanje i odabir komponenti

Ova svetska inovacija je na tržištu od ovog leta, a sjajna vest je da će cene ovih novih kolektora biće identične ceni prethodnih modela!

Izvor: viessmann.rs

V.V.

„Solar Impulse 2“ počeo predzadnju etapu leta oko sveta

01_ABB-SIAvion Solar Impulse 2 poleteo je u ponedeljak 11.07. iz Sevilje na jugu Španije kako bi na solarni pogon doleteo do Kaira u predzadnjoj etapi svog puta oko sveta.

Solarnim avionom upravlja švajcarac Andre Boršberg (63) koji je poslednji put na ovom putu poleteo u 06:20 časova po lokalnom vremenu na 16. etapi koja bi trebala da traje oko 50 sati.

Solar Impulse 2 bi trebao da nadleti Sredozemno more i pređe vazdušni prostor Alžira, Tunisa, Italije, Malte i Grčke. Na ovom linku može da se prati let Solar Impulsa: https://www.flightradar24.com/SOLAR2/a4f77dc

Solar Impulse 2 težak je 1,5 tonu, koliko i obični putnički automobil, širok je kao Boeing 747, leti prosečnom brzinom od 50 km/h zahvaljujući baterijama koje se pune solarnom energijom putem 170.000 fotonaponskih ćelija koje se nalaze na krilima. Baterije su tolikog kapaciteta da obezbeđuju noćni let podjednako kao i let tokom potpuno sunčanog dana. Solar Impulse 2 će preleteti ukupno 35.000 kilometara.

Prema predviđanjima posade, avion bi trebao da sleti u glavni grad Egipta u sredu, 13. jula oko podneva, nakon čega bi trebao da krene na 17. etapu puta prema Abu Dabiju (UAE) odakle je i poleteo 09.03.2015.

Pionirski avion Solar Impulse 2 pokazuje budućnost prevoza i dokazuje da najnovija generacija održivih tehnologija može da omogući novu eru ekološki prihvatljivih saobraćajnih rešenja.

Solar Impulse 2 se oslanja na najnovije generacije solarnih ćelija, baterija i laganih komponenata da bi mogao da ostvari ovaj naizgled nemogući zadatak leta oko sveta bez konzumiranja bilo kakvih fosilnih goriva. Andre Boršberg je primetio: „Ovaj avion je u biti leteća pametna mreža koja koristi energiju prikupljenu iz obnovljivih izvora, a zatim je pruža korisnicima na efikasan način kroz dugo vremensko razdoblje.“

Drugi pilot Bertran Pikar, inicijator i rukovodilac projekta Solar Impulse, rekao je: „Svet bi mogao biti puno energetski efikasniji ako se sve ove tehnologije implementiraju na širokom planu. To je upravo ono što naši partneri iz ABB-a rade – primena ovih inovacija od kojih će ceo svet imati koristi.“

Direktor ABB Grupe Ulrih Špichofer ističe da ABB pruža širok spektar proizvoda i rešenja koja povećavaju efikasnost transportnih sistema uz istovremeno smanjenje njihovih uticaja na okolinu na više frontova. „U ABB-u nastojimo da pronađemo nove načine za pokretanje sveta bez konzumiranja zemlje.“ rekao je Špichofer.

Električni autobusi i druga električna prevozna sredstva postaju mnogo praktičnija i stoga sve prihvaćenija zahvaljujući razvoju novih stanica za brzo punjenje koje mogu napuniti bateriju u najnovijim vozilima za samo nekoliko minuta. Novi javni sistem autobusa u Ženevi, a jedan je trenutno u izgradnji u Namuru, u Belgiji, koristi ABB-ove brze punjače koji obezbeđuju isplativ prevoz bez štetnih emisija. Urbana e-mobilnost poboljšava i kvalitet vazduha i smanjuje zagušenja u gradskim centrima širom sveta.

Nedavne inovacije su pružile više održivih rešenja i u pomorskom transportu. ABB-ovi sistemi propulzije Azipod, koji smeštaju visoko efikasan elektromotor u kapsulu koja je učvršćena na trupu velikih brodova, pružaju dramatično povećanje energetske efikasnosti i upravljanja. ABB-ovo rešenje OCTOPUS koristi podatke, pametne senzore i napredno povezivanje kako bi  pružio smernice za najefikasnije rute koje operateri na brodu treba da prate, dok u isto vreme daje upozorenja na potencijalne opasnosti.

Solar Impulse 2 predstavlja samo uvodnu fazu novog zlatnog doba ekološki prihvatljivog transporta. „Svedoci smo velikih novih mogućnosti u oblasti održivog transporta“, komentarisao je Špichofer. „Nedavna tehnološka dostignuća otvaraju put do velikog napretka u oblasti energetske efikasnosti i produktivnosti. Mi smo tek na početku ostvarivanja punog potencijala tih promena. „

ABB u Srbiji ove godine slavi 26 godina postojanja i kao jedna od vodećih kompanija u oblasti energetike i industrijske automatizaciji pomaže kupcima u unapređenju korišćenja električne energije, povećanju industrijske produktivnosti i smanjenju negativnog uticaja na okolinu. ABB d.o.o. sa sedištem u Beogradu nadležan je za čitav asortiman ABB-ovih proizvoda i sistema na teritoriji Republike Srbije. Takođe ima razvijenu saradnju sa lokalnim partnerima i kupcima, zadužen je za puštanje u rad, servis i održavanje ABB-ove opreme i sistema, kao i vršenje obuke korisnika.

Foto: ABB

Izvor: abb.rs

Vesna Vukajlović

Kina ulaže i u obnovljive izvore energije

slika.ashxU dnevnom listu Danas, objavljen je tekst i detaljna analiza saradnje Kine sa zemljama Istočne i Centralne Evrope, te je poseban osvrt dat na obnovljive izvore energije i energetiku. Kineski mediji analiziraju rezultate posete predsednika Kine Srbiji i zemljama u okruženju, pa donose informacije o investicijama koje su do sada realizovane. Samo u 2015. trgovinska razmena najmnogoljudnije zemlje sveta sa Evropskom unijom dostigla je 533 milijarde dolara Hebei grupa je postala vlasnik čeličane u Smederevu, a Huaji vind enerdži je otvorila regionalno sedište u Beogradu.

U avgustu 2014. je Kineska Geđuba Grupa potpisala ugovor o projektovanju, pripremi i izgradnji postrojenja od 450 megavata u termoelektrani u Tuzli, u Bosni i Hercegovini. Krajem 2015, rumunska Nuklearelektrika, državna kompanija zadužena za nuklearnu energiju i Opšta kineska kompanija za nuklearnu energiju potpisali su sporazum o razumevanju o razvoju, izgradnji i puštanju u rad 3. i 4. jedinice nuklearne elektrane Černavoda. To je do sada najveći projekat o saradnji između Kine i zemalja CIE (Centralne i Istočne Evrope), navode pekinški mediji i podsećaju da je u maju 2016. vlada Rumunije proglasila taj projekat prioritetnim za zemlju.

Dok se ti veliki projekti realizaciju, novi napredak beleži pragmatična saradnja između Kine i zemalja CIE. Tu je na prvom mestu, Hebei grupa za gvožđe i čelik postala vlasnik čeličane u Smederevu. Huaji vind enerdži je, pak, otvorila regionalno sedište u Beogradu, označavajući zvaničan ulazak na tržište obnovljive energije, u ovom slučaju vetra, u Srbiji i na Balkanu.

Izvor: danas.rs

V.V.

RiTe „Ugljevik“ dobija postrojenje za odsumporavanje dimnih gasova

b7aba19293cef26a738c3d841707f3ba

U ponedeljak 11. jula 2016. godine u Rudniku i termoelektrani „Ugljevik“ u Bosni i Hercegovini potpisan je ugovor o izgradnji sistema za odsumporavanje dimnih gasova između predstavnika ove termoelektrane i japanske kompanije „Micubiši“.

Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske gospodin Petar Đokić izjavio je da će izgradnjom postrojenja za odsumporavanje biti produžen životni vek RiTe „Ugljevik“. Istakao je i da će realizacijom ovog projekta Republika Srpska i „Elektroprivreda Srpske“ ispuniti svoj deo međunarodnih obaveza u pogledu primene međunarodnih ekoloških standarda, pre svega smanjenja emisije štetnih gasova.

Gospodin Đokić je dodao i da bi projekat trebalo da bude završen za 35 meseci, a da je vrednost projekta 79,5 miliona evra.

Sandra Jovićević

izvor: blic.rs

Aktivnosti na poligonu za nuklearne probe

profimedia-0249632596_1000x0Tanjug prenosi da su moguće nuklearne probe u Koreji. „Ono što jeste jasno je da Severna Koreja daje do znanja da je to postrojenje spremno da omogući obavljanje budućih nuklearnih proba, ukoliko za to dođe naređenje iz Pjongjanga“, ocenio je ovaj sajt, a preneo Rojters. Satelitski snimci načinjeni prošle nedelje pokazuju visok stepen aktivnosti na severnokorejskom poligonu za nuklearne probe, ali nije jasno da li se radi o njegovom održavanju ili pripremi pete nuklearne probe Pjongjanga, preneo je Rojters.

Izvor: tanjug.rs

V.Vukajlović

Dubrovnik dobija dve ELEN stanice za punjenje električnih vozila

hep_sporazum_[1]

Krajem prošle nedelje u Dubrovniku u Hrvatskoj potpisan je ugovor između predstavnika grada Dubrovnika i „Hrvatske Elektroprivrede“ o izgradnji dve ELEN stanice za punjenje električnih vozila.

Gradonačelnik Dubrovnika gospodin Andro Vlahušić izjavio je da je u poslednjih nekoliko godina unapeđena energetska stabilnost Dubrovnika zahvaljujući novim ulaganjima.

Predsednik Uprave HEP-a gospodin Perica Jukić istakao je da će postavljanje ELEN stanica za punjenje električnih vozila doprineti daljem razvoju kvaliteta turizma u gradu.

Direktor Dubrovačke razvojne agencije (DURA) gospođa Andrea Novaković dodala je da će se stanice za punjenje električnih automobila nalaziti kod zgrade Suda i na parkingu zgrada „Solidarnosti“, a podsetila je i da će uskoro biti realizovan projekat deljenja električnih skutera.

Na jednoj ELEN stanici biće moguće puniti dva vozila istovremeno, a način punjenja je AC mode 3 type 2, dok je vreme punjenja između jednog i četiri sata u zavisnosti od vrste i stanja baterije vozila. Trenutno je punjenje besplatno, a moguće je samo uz RFID karticu.

Ukupna vrednost projekta postavljanja ELEN stanica za punjenje električnih vozila u Dubrovniku iznosi oko 140 hiljada kuna.

Sandra Jovićević

izvor: dubrovnik.hr

Očišćeno korito reke Duboka u Repiblici Srpskoj

slikacitava.php

U opštini Kotor-Varoš u Republici Srpskoj očišćeno je korito reke Duboke na području mesne zajednice Grabovica.

U okviru akcije očišćen je otpad nastao tokom poplava i zbog nesavesnog ponašanja lokalnog stanovništva, a uklonjeno je i dosta grana koje su an pojedinim emstima zakrčile reku. Konstantovano je i da je pomenuta reka veoma zagađena otpadom.

Akciju su organizovali članovi Sportsko-ribolovnog društva „Golubić“ Šiprage, koji su nedavno organizovali i akciju čišćenja korita reke Kruševica u Maslovarama.

Sandra Jovićević

izvor: glassrpske.rs

Potpisan ugovor za izgradnju dalekovoda „Tomislavgrad-Kupres“

news-2012-september-dalekovodi_struja_807731276

Kompanija „Elektroprijenos-Elektroprenos BiH“ iz Banja Luke u Bosni i Hercegovini potpisala je ugovor o izgradnji dalekovoda „Tomislavgrad-Kupres“.

Dužina dalekovoda biće 24 kilometara, a očekuje se da će biti postavljeno 99 novih stubova na trasi dalekovoda. Radove izvodi konzorcijum koga čine preduzeća „Dalekovod“ iz Mostara i „UMEL – dalekovodna mreža“ iz Tuzle.

U planu je da dalekovod bue završen za godinu dana, a vrednost investicije iznosi preko 4,4 miliona KM.

Sandra Jovićević

izvor: energetika.ba