NEMAČKA: Sve je manje kupaca dizelaša, a raste prodaja hibridnih i električnih automobila

Foto-ilustracija: Pixabay

Prodaja novih automobila u Nemačkoj je porasla u avgustu, pokazuju zvanični podaci, dok je zabeležen dalji pad registracija dizelaša.

Ukupan broj novoregistrovanih automobila na putevima u Nemačkoj porastao je za 3,5 odsto u odnosu na isti mesec 2016. godine, dostigavši skoro 254.000 vozila, objavile su federalne saobraćajne vlasti, KBA, prenosi agencija Frans pres.

To je ubrzanje u odnosu na julski porast od 1,5 odsto.  Istovremeno registracija dizel motora pala je za skoro 14 odsto prošlog meseca na godišnjem nivou.

Oprez Nemaca prema dizelašima rezultirao je većim interesovanjem za automobile s pogonom na alternativne izvore energije, pa je prodaja hibridnih vozila skočila u avgustu 76 odsto, a potpuno električnih automobila za 143 odsto. Ipak, apsolutne cifre su ostale niske, na nešto ispod 7.000 hibridnih i 2.200 električnih vozila.

Foto-ilustracija: Pixabay

Što se dizelaša tiče, potencijalne kupce u najvećoj evropskoj ekonomiji uplašile su reakcije političara na masovne prevare na regularnim testiranjima emisije gasova, na kojima su proizvođači automobila prikrivali prekomerne nivoe ispuštanja azotnih oksida (NO2) iz motora.

Neki nemački gradovi su pokrenuli inicijativu za zabranu vozila velikih zagađivača u određeno vreme, kako bi rešili problem zagađenja vazduha. Kancelarka Angela Merkel je izjavila da „radi na sprečavanju zabrane vožnje“, pošto je počeo skup gradonačelnika i gradova koji su najpogođeniji ovim problemom.

Od januara do avgusta ove godine, oko 40,9 odsto registrovanih novih automobila bilo je na dizel pogon u odnosu na 46,7 odsto iz istog perioda 2016, saopštilo je Udruženje automobilske industrije VDA.

Foto-ilustracija: Pixabay

Posmatrano po brendovima, Folksvagen – koji je u epicentru dizel skandala – ima najveći broj registracija novih automobila, 43.500 jedinica, ili 17,2 odsto od ukupnog broja.  Uprkos tome, prodaja vozila ovog giganta je u avgustu smanjena za 10,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Prodaja drugih zvučnih automobilskih brendova je bila u porastu, pri čemu je BMW zabeležio povećanje od 6,7 odsto, a Mercedes-Benc od 7,5 odsto u poređenju sa avgustom 2016.

Folksvagenov proizvođač luksuznih automobila, Audi, zaostajao je za rivalima, pošto je povećao prodaju za samo 0,9 posto.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti