Momirović: Plovnost reka ključna za snabdevanje energentima

Foto: Vlada Republike Srbije

U toku su interventni bagerski radovi na sektoru Čortanovci na Dunavu kako bi se obezbedila propisna dubina plovnog puta čak i u periodu izrazito niskog vodostaja i time sigurnost snavdevanja ugljem sa reka za domaću elektroprivredu, stoji u saopštenju Vlade.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović obišao je radove i tom prilikom ukazao na to da se naša zemlja, pre osam-devet meseci kada je buknula energetska kriza, maksimalno mobilisala jer je bilo jasno da će rečni saobraćaj biti ključan za snabdevanje energentima i napomenuo da praktično jedini u Evropi nemamo većih problema.

Momirović je ukazao na to da se sada beleži istorijski nizak nivo Dunava i izrazio očekivanje da će radovi na sektoru Čortanovci biti završeni u narednih mesec dana, kod Futoga za sedam do deset dana, a na Savi kod Bariča za dve do tri nedelje.

„Mi se nalazimo na jednoj od tri lokacije gde izvodimo interventne bagerske radove kako bismo obezbedili plovnost Dunava. Danas smo u Čortanovcima, a radove izvodimo i u Futogu, kao i na Savi kod Bariča. Samo na ove tri deonice intervenišemo kada je reč o rečnom saobraćaju, ostali delovi Save i Dunava su plovni, čak i u ovim okolnostima kada imamo istorijski nizak vodostaj Dunava“, precizirao je ministar.

Prema njegovim rečima, praktično od Bugarske do Nemačke svuda postoje problemi zbog niskog vodostaja, zbog čega je bilo neophodno da se brzo reaguje i obezbedi takozvana minimalna plovnost rečnih puteva u Srbiji.

Ministar je dodao da se uz jaku podršku EU investira kako bi se održali plovni putevi i obezbedila plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi.

„Na ovom delu plovnog puta, na kritičnom sektoru kod Čortanovaca, na 1.237 kilometru najniža tačka, odnosno minimalna dubina, iznosi približno 2,2 metra“, ukazao je ministar.

Načelnik Odeljenja za poslove lučkih kapetanija Milan Nikolić objasnio je da bager „Mlava“ izvodi hidrotehičke radove na obezbeđivanju još povoljnijih uslova za plovidbu, u smislu prokopavanja i stvaranja većih dubina za sve vrste brodova.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti