Veliki trgovački lanac Merkator prepoznao je moderni impuls i potrebu da isproba koncept takozvane pop-up trgovine koja je već uveliko razvijena širom sveta.
Pop-up koncept u suštini podrazumeva privremeno postojanje određenog lokala sa proizvodima brenda koji su specijalizovani prema određenim kategorijama. Dakle, može biti u pitanju hrana, brza hrana, garderoba, nakit, automobili, zapravo, bilo šta. Veliki svetski brendovi, kao „Adidas“, „Nike“, Walmart“, „Volvo“, ali i manje poznate, čak i lokalne radnje, s vremena na vreme organizuju svoju „radnju koja se pokazuje“ na prometnim lokacijama u gradu, gde će biti jasno vidljiva.
Jedna od dobrih strana kupovine u pop-up prodavnici je što je roba znatno snižena, nekad čak i do 80 odsto. Zanimljivost je što u njima uglavnom ne radi niko, odnosno nema prodavca. Naime, kupcima je ostavljen prostor i vreme da slobodno razgledaju i pazare, što će na kraju biti obavljeno kroz digitalnu kontrolu.
Pročitajte još:
Upravo na ovaj način biće organizovan i probni model ovakve trgovine i u Sloveniji sa trgovačkim lancem Merkator. Predstavljaće mobilnu trgovinu za kupce, ali i prolaznike i one koji su zainteresovani da iskuse drugačije iskustvo kupovine u poznatom prostoru. Sve će biti digitalizovano, te će kupcima biti dostupni elektronski cenovnik, blagajne za samouslužno plaćanje karticama, virtuelni asistent u kupovini, kao i nadzor ulaza/izlaza.
Ovo nije prva moderna novina koju uvodi Merkator. Prethodno su radili na uspostavljanju tik-tak blagajni, mreže pomoću koje kupci skreniraju i plaćaju robu sami, kao i samoposlužujuće blagajne za plaćanje karticama. Poseduju i M-pay, odnosno mobilni novčanik, preko kojeg se plaćanje takođe vrši preko kartica, a omogućen je i pregled kupovine.