Kikinda – koliko stanovnika, toliko i bicikala

Prodaja bicikala beleži porast u celom svetu. Fabrike ne mogu da isprate porudžbine i proizvedu dovoljan broj dvotočkaša. I u našim gradovima primetan je veći broj bicikala na ulicama, a ima i varoši gde se upotreba nekako podrazumeva u svakodnevnom životu. Kikindu zovu „srpskim Amsterdamom“ baš zbog sveprisutnih bicikala.

Foto-ilustracija: Unsplash (Gábor Sz.)

Kikinda ima oko 40.000 žitelja i, kažu, isto toliko bicikala. Omiljeno je prevozno sredstvo Banaćana, jer se bez napora vozi po ravnici i relativno brzo stigne s kraja na kraj varoši. Otuda je svetski trend povećane potražnje za dvotočkašima nekako oduvek prisutan u Kikindi i bicikli se ovde dobro prodaju. U desetak prodavnica nekoliko hiljada komada godišnje.

„Mi smo zadržali neku dobru ponudu zahvaljujući starima zalihama i imamo mogućnost onda i dobre prodaje. Bicikli su veoma traženi“, kaže poslovođa jedne radnje Milan Vranješ.

Zainteresovanima za kupovinu bicikla u ponudi su i polovni dvotočkaši doneti iz Austrije, Nemačke i Mađarske. Prodavci kažu da, za upola manje novca od novih modela iz prodavnice, nude kvalitetnije bicikle.

„Ja sam doneo sedam, osam komada iz inostranstva i kao kupci dolaze većinom poznanici kojima dajem povoljno, na rate. Nije cilj oderati svog čoveka“, kaže Vlada Todorović iz Srpske Crnje.

Puno posla i za majstore

U Kikindi otuda i više posla za servisere. Dragan Karanović u svojoj radionici popravlja bicikle duže od četiri decenije. Proputovao je svet kao mehaničar biciklističke reprezentacije Srbije i poznati su mu svi modeli i mogući kvarovi.

„Ovi novi bicikli koji su iz nižeg ranga, odnosno koji su jeftiniji dosta često dolaze i kvari se na njima sve baš, a pritom što naši građani nemaju naviku da ih redovno održavaju i onda s zapuste, pa kao kad neko ne ode na vreme kod zubara, tako je velika katastrofa i sa tim biciklima“, priča Dragan Karanović.

Na ulicama Kikinde razni modeli, kao i godine starosti dvotočkaša. Sve popularniji su i električni bicikli, trotineti, ali ne kao savremeni višebrzinci i bicikli namenjeni za terensku vožnju.

Ipak, neki građani ni po koju cenu ne bi menjali svoj za noviji bicikl.

„To mi je nerazdvojan prijatelj, vozim ga 35 do 40 godina sigurno. Iz zdravstvenih razloga, ali i ekonomskih“, navodi Svetislav Boškov iz Kikinde.

Neprolazan fenomen

Dragan Karanović navodi da i danas postoje vrlo kvalitetni bicikli, dugotrajni, ali su skupi, kao i nekada.

„Ima i starih delova za bicikle, ono što ne može da se nabavi i nije problem da se napravi“, dodaje Dragan.

U Kikindi tako posla imaju i prodavci i majstori za popravku bicikala. Ovaj grad na severu Banata ima uređenu infrastukturu i posebne saobraćane staze namenjene biciklistima, čak i do obližnjih graničnih prelaza.

Da li zbog svakodnevnih potreba, rekreacije ili sporta, tek bicikl je svakako sveprisutan fenomen u Kikindi.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti