Kamping industrija – potencijal domaćeg turizma

Foto-ilustracija: Pixabay

Pandemija je poprilično zainteresovala i ponovo preorijentisala preduzetnike u ovom pravcu jer je potražnja za kampovima i aktivnostima na otvorenom značajno porasla. Nema preciznih podataka o broju kamping turista u našoj zemlji, ali se procenjuje da ih je između 30.000 i 40.000 godišnje.

“Protekla godina je pokazala da će trend razvoja turizma u ovom pravcu biti veći nego u svim ostalim sektorima turizma upravo iz pojačane potrebe ljudi za boravkom na otvorenom, u prirodi, u aktivnostima koje doprinose zdravlju i tela i duha“, kaže Vladimir Đumić, predsednik Kamping asocijacija Srbije, navodi se na sajtu Privredne komore.

U svetu je, ocenjuje, kamperizam u ozbiljnom porastu i prema zvaničnim statistikama iz 2019. godine, u Evropi kamperizam predstavlja 25 odsto od ukupnih turističkih potencijala.

“Inostrani kamping gosti su veoma dobri potrošači u vanpansionskoj potrošnji i često se snabdevaju upravo u Srbiji domaćim proizvodima na putu do Grčke. Troše u proseku i više od 50 evra dnevno po osobi”, dodaje Đumić.

Vanpansionska potrošnja u Evropi iznosi, kaže, 13 milijardi evra godišnje u više od 25.000 kampova, a kampovi čine od 20 do 25 odsto ukupnog turističkog prometa.

Uprkos prevashodno tranzitnom karakteru Srbije kada je u pitanju kamping turizam, veoma čest slučaj je da se kamperi zadrže i dva ili tri dana duže, a posebno oni koji krenu nizvodno Dunavom ili oni koji stižu iz Bosne i Hercegovine. Prolazak kroz Zapadnu Srbiju produže koristeći nekoliko dana za obilazak atrakcija na Zlatiboru i Tari.

Foto-ilustracija: Unsplash (Izabela Mierzejewski)

„Pravilnikom o kategorizaciji ograničeni smo na kampove sa maksimalno 4 zvezdice. To je prva stvar koju treba promeniti. Treba omogućiti i razvoj najmodernijih kampova sa 5 zvezdica“, smatra Đumić.

Nenad Andrić, generalni direktor kompanije „Andrić Kompani“ iz Rume, koja se bavi prodajom i iznajmljivanjem prikolica, vozila i opreme za kampere, potvrđuje da se u Srbiji iz godine u godinu povećava interesovanje za kamp vozilima. Procenjuje da se oko 30 ovakvih vozila godišnje uveze u našu zemlju.

„Najčešći kupci su osobe koje su opredeljene za aktivan život i odmor  u prirodi, od mladih parova sa decom, preko ozbiljnih poslovnih ljudi, do ljudi u poznom dobu koji su odlučili da nakon završene profesionalne karijere, svom životu daju potpuno novi smisao, tako što će putovati po svetu i uživati u čarima prirode sa sebi dragim i bliskim osobama“, objašnjava Andrić.

Interesovanje za kamper vozilima i prikolicama u Srbiji je, prema njegovim rečima, poraslo za 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Kapaciteti domaćih kampova su relativno mali u poređenju sa ostatkom Evrope, maksimalno do 50 mesta, i to u većim kampovima poput Aniva kampa na Srebrnom jezeru, kampa Oaza u Beloj Crkvi, kampa Zlatibor, Zasavica, Asin kod Golupca, Eko kampa Fruška gora, Enigma kod Vranja…

Izvor: Privredna komora Srbije

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti