Kada se ukrste Teslin motor i Golf “dvojka”

Foto-ilustracija: Unsplash (Conor Samuel)

Legendarni Golf “dvojka” i dalje uživa velike simpatije vozača iz bivše Jugoslavije što delom objašnjava podatak da se sve do 1992. godine ovaj model proizvodio u Sarajevu, ali i činjenica da je “dvojka” pouzdano, jednostavno i ekonomično vozilo koje malo košta.

Na domaćim sajtovima za prodaju polovnih automobila, Golf 2 se može nabaviti za 200 do 1.000 evra, ali jedna kompanija iz Velike Britanije pronašla je način kako da vremešnom folksvagenovom modelu značajno podigne cenu.

EDub je kompanija koja se bavi konverzijom klasičnih benzinaca i dizelaša u vozila na 100 odsto električni pogon. Sve je počelo 2013. godine kada su osnivači firme došli na ideju da folksvagenovom kombiju, poznatijem kao “Hipi kombi”, podare električni motor.

Ubrzi su se u igru uključili i ostali klasični modeli od kojih su mnogi ušli i u četvrtu deneciju, a EDub se ovoga puta “poigrao” i sa Golf “dvojkom” ugradivši mu Teslin motor.

Iako je spoljašnjost ovog folksvagenovog modela ostala netaknuta, njegova elektrifikacija zahtevala je niz promena pa je tako Golf 2 ostao bez menjača i kvačila, dok je instrument tabla prilagođena električnom pogonu. Takođe, i osvetljenje u vozilu prilagođeno je ekološkim standardima, pa je Golf na baterije opremljen LED sijalicama.

EDub nudi “dvojku” u dve varijante – e30 ili e50. E50 ima domet od 273 km i  bateriju snage 53 KWh, dok e30 sa jednim punjenjem može preći 165 km i opremljen je baterijom od 35 KWh.

Pasionirani ljubitelji Golfa 2 moraće da izdvoje između 60.000 i 65.000 evra za električnu varijantu, budući da cena Teslinog motora, ali i prateće opreme neophodne za konverziju, čini gotovo polovinu ove cifre.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti