Industrijski giganti u borbi za očuvanje mora i okeana

Foto: pixabay

Kompanije planiraju ukloniti milione tona plastike iz mora i okeana i koristiti je za proizvodnju i pakovanje.

Vodeće kompanije u svojim industrijama pokreću grupu za smanjenje plastičnog otpada u morima i okeanima, saopšteno je iz firme Hauska&Partner iz Zagreba.

Među industrijskim gigantima su Dell, General Motors, Microsoft, Trek Bicycle, Herman Miller, Interface, Humanscale, Bureo, Van de Sant i drugi.

Ističe se da istraživanja pokazuju da je najmanje osam miliona tona plastičnog otpada ušlo u okeane 2010. godine, a ako se trendovi ne promene, više od 150 miliona tona plastičnog otpada završiće u okeanima do 2025. godine.

To predstavlja pretnju ne samo vitalnim okeanskim ekosistemima, poput staništa ugroženih vrsta ribe i koralnih grebena, već negativno utiče na zdravlje i skraćuje životni vek kako morskih životinja tako i ljudi.

Cilj grupe jeste da stvori prvi komercijalni dobavljački lanac u svetu utemeljen na plastici uklonjenoj iz okeana, ističe se u saopštenju.

Svaka kompanija testiraće mogućnosti uključivanja plastike iz okeana u proizvodnju ili pakovanja kako bi smanjila potrošnju izvorne plastike u svom poslovanju i dobavljačkom lancu.

Kompanije će formirati otvorenu saradničku inicijativu pod nazivom NextWave.

NextWave okuplja vodeće tehnološke i kompanije usmerene na prodaju krajnjim korisnicima. Podršku projektu pružaju Program Ujedinjenih nacija za zaštitu životne okoline, Institut 5Gyres iz Los Anđelesa, Londonsko zoološko društvo i Institut New Materials Univerziteta u Džordžiji.

Članovi NextWavea deliće odgovornost za razvoj održivog modela koji smanjuje zagađenje okeana plastikom, istovremeno stvarajući ekonomske i društvene koristi za različite grupe.

NextWave predviđa da će inicijativa spriječiti ulazak više od tri miliona tona plastike u okeane, što odgovara težini 66 miliona flaša za vodu.

Ističe se da su se kompanije članice dogovorile da će smanjiti upotrebu plastike u svom poslovanju i dobavljačkim lancima, a prvi korak u tome biće procena korišćenja plastike i identifikacija mogućnosti za značajno smanjenje ili odustajanje od korišćenja plastike za jednokratnu upotrebu i plastike koja se ne može reciklirati.

„Saradnja je neophodna ako želimo da rešimo problem plastike u okeanima. Izuzetno mi je drago što smo uspostavili partnerski odnos sa liderima u različitim industrijama kako bismo kreirali rešenja kojima ćemo stvoriti vrednost od otpada“, izjavio je Kevin Braun, direktor dobavljačkog lanca u Dellu.

Grupu podržava i The Lonely Whale, nevladina organizacija koja kroz osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, posredstvom kampanja usmerenih na potrošače i tržišnih rešenja, želi približiti okean ljudima.

The Lonely Whale uključiće naučnike i zagovaraće korišćenje otpada iz okeana kako bi pomogao stvaranju održivog modela za lokalne zajednice i okolinu u obalnim područjima.

Pre dve godine Dell je uspostavio partnerski odnos s Adrianom Grenierom, osnivačem The Lonely Whalea, kako bi posredstvom Lonely Whale VR edukacije osvestio kompanije i korisnike o opasnostima koje plastika predstavlja za okeane.

U januaru 2017. Dell je počeo pilot-projekt sa pakovanjima napravljenim od plastike iz okeana, a pomogao je i u pokretanju programa Clean Seas UN-ovog Programa za zaštitu životne okoline, koji je podtakao 33 zemlje da preduzmu korake u smanjenju zagađenja mora.

U junu 2017. Dell i The Lonely Whale obratili su se Ujedinjenim nacijama na UN-ovoj konferenciji o okeanima, na kojoj se Dell obavezao da će podržati 14. globalni cilj održivog razvoja.

Izvor: aljazeera

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti