Gutljaj kafe je još ukusniji kada je i šolja od kafe

Volim sve u vezi kafe – miris, ukus, činjenicu da je proglašena hrišćanskim pićem početkom 17. veka, a sada i to što je našla svoje mesto u svetu cirkularne ekonomije.

Omiljeni crni napitak nije samo jutarnja poslastica kojom milioni ljudi započinju svoj dan, već i osnova za dobijanje održivog materijala koji može poslužiti kao ekološka alternativa za plastiku.

Tragajući za najuspešnijim biznisima iz oblasti cirkularne ekonomije, naletela sam na Nemačku kompaniju Kaffeeform koju krase sve vrline održivog poslovanja.

Nakon što su punih pet godina istraživali i eksperimentisali ne bi li talog od kafe transformisali u izdržljivi, višenamenski material, 2015. godine napokon dolaze do idealne formule za materijal koji ne sadrži veziva na bazi nafte, formaldehide i druge plastifikatore, a odmah potom i do prvih ekoloških šolja za kafu.

Činjenica da talog od kafe prikupljaju iz berlinskih restorana i kafića isključivo vozeći bicikl dodatno smanjuje ekološki otisak ove kompanije, a ostatak procesa dobijanja materijala uključuje sušenje soca i njegovo mešanje sa biljnim polimerima, te najzad proizvodnju šolja.

Na taj način ono što bi inače bilo bačeno postaje dragoceni resurs i dobija novi život zahvaljujući kreativnim, determinisanim i ekološki osvešćenim pojedincima.

Nedavno je kompanija počela da reciklira i staru bukovu građu sa deponija koju takođe meša sa biljnim polimerima radi dobijanja čvrstog materijala nalik plastici. Ovi revolucionarni materijali otvaraju nam jednu novu dimenziju u kojoj nećemo morati da se odreknemo naših omiljenih plastičnih predmeta zarad zaštite životne sredine, jer na scenu stupaju njihove ekološke alternative.

Ali, zašto vam sve ovo pričam? Iako ovaj tekst nije nikakv plaćeni PR (mada bih volela da jeste), smatram da na primerima uspešnih održivih stranih kompanija možemo mnogo toga da naučimo i, nadam se, ponešto primenimo u domaćem poslovanju.

Iako je u početku sigurno teško opstati i steći ime u moru konkurenstih kompanija kojima i nije baš stalo do životne sredine, verujem da su hrabrost, upornost i doslednost elološkim načelima ključni za uspešan održivi biznis, a kompanija Kafeeform to i dokazuje.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti