Broj električnih automobila u svetu na kraju 2024. godine iznosio je 55,8 miliona, od čega je preko polovine registrovano u Kini, potom sledi SAD sa 6,4 miliona električnih automobila, dok je Nemačka na trećem mestu sa 2,6 miliona. Podaci su to Centra za istraživanje solarne energije i vodonika Baden-Württemberg (ZSW).
U 2024. godini registrovano je 17,4 miliona novih električnih vozila (električna vozila na baterijski pogon, plug-in hibridi i vozila sa produženim dometom, što predstavlja porast od 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Sa oko 2,4 miliona novih registracija, EU je drugo najveće tržište električnih automobila na svetu, odmah nakon Kine (11,3 miliona). SAD je na trećem mestu sa 1,6 miliona vozila.
Prema podacima, Kina sada čini skoro dve trećine globalnog tržišta električnih automobila, dok je na ostala dva velika tržišta došlo do primetnog usporavanja.
U Nemačkoj broj novih registracija je opao drugu godinu zaredom i prošle godine je bilo 572.500 novoregistrovanih. Nakon pada tržišta od 16 odsto u 2023, usledio je dodatni pad od 18 odsto prošle godine. Deo pada pripisuje se ukidanju premije za električna vozila krajem 2023. godine.
Pročitajte još:
- Električni automobili uštedeće EU 20 miliona tona CO2 – izazov ostaju vazdušni i brodski saobraćaj
- Prvi put električni automobili pretekli broj benzinaca na putevima Norveške
- Najjeftiniji električni automobil stiže u Evropu
„Za razvoj elektromobilnosti potrebni su pouzdani tržišni okviri i stabilni uslovi infrastrukture na duži rok – Norveška je impresivan primer toga, gde je 8 od 10 novoregistrovanih vozila prošle godine bilo električno, iako subvencije sada važe samo za jeftinija vozila od oko 44.000 evra”, pojasnio je Andreas Pitner, projektni menadžer u odelu za analizu sistema pri ZSW-u.
Međutim, i pored toga nemački proizvođači ostvaruju relativno dobre rezultate na međunarodnom planu po ukupnim prodajnim brojkama – VW, BMW i Mercedes nalaze se među 10 najvećih proizvođača, pri čemu VW drži treće mesto sa ukupno prodanih preko 4,3 miliona električnih automobila.
U poređenju s kineskim BYD kojima ima preko 10 miliona prodatih vozila i Teslom iz SAD-a sa oko 7,3 milion, nemački proizvođači zaostaju u obimu prodaje.
Energetski portal