Folksvagen pravi zaokret ka vodoniku

Foto-Ilustracija (akitada31)

Nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen) nedavno je podneo zahtev za registraciju patenta za novu vodoničnu gorivnu ćeliju. Istraživački tim ovog proizvođača, prema pisanju stranih medija, izumeo je novu gorivnu ćeliju koja je mnogo jeftinija od onih koje se trenutno mogu naći na tržištu, a koja bi automobilima trebalo da omogući domet od 2.000 kilometara sa jednim punim rezervoarom.

Vesti koje stižu iz Folksvagena mnoge su iznenadile jer je u maju ove godine Herbert Dies, izvršni direktor, negirao potencijal vodonika kao izvora za električne automobile. “Automobil na vodonik nije rešenje za problem klime, zavladala je elektrifikacija”, tada je naveo na svom tviter nalogu.

Na razvoju ove nove tehnologije radi se iza zatvorenih vrata, tako da na detaljnije informacije moramo još sačekati, ono što se zna jeste da je patent za novu gorivnu ćeliju kreiran sa nemačkom kompanijom Kraftverk. 

Kod gorivnih ćelija proces stvaranja električne energije je uskladišteni vodonik i kiseonik putem elektrolize kreriraju električnu energiju, što kao nusprodukt ima – vodu.

Pročitajte još:

Rezeorvari automobila na vodonik moraju se napuniti, te je veliki izazov obezbediti infrastruktura za punjenje. Na sreću i tu dolazi do promena i bliskoj budućnosti vodonik će postati dostupan na više mesta, što ga čini održivom opcijom.

Iako gotovo svi proizvođači automobila u fokus stavljaju vozila na električni pogon, sve je više onih koji rade na razvoju automobila na vodonik. 

Mnogi o vodoniku govore kao o gorivu budućnosti, vozila na ovaj pogon ne emituju štetne gasove, ne zahtevaju dugo punjenje baterije niti korišćenje električne energije koja možda nije dobijena iz obnovljivih izvora.

Milica Radičević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti