Ekološka tranzicija avijacije – KLM počinje da koristi održivo avio-gorivo na svim letovima iz Holandije i Francuske

Foto: EP

Počev od 10. januara 2022. Air France, KLM i Transavia počinju da koriste održivo avio-gorivo (Sustainable Aviation Fuel – SAF) na svim svojim letovima iz Francuske i Holandije u cilju smanjenja emisije ugljen-dioksida. U početku će se dodavati između 0,5 odsto i 1 odsto ovog goriva, a cilj avio-grupe je da do 2030. godine taj nivo podigne na 5 odsto.

Šta je održivo avio-gorivo i zašto je ono važno

Održivo avio-gorivo (SAF) je mlazno gorivo napravljeno isključivo iz obnovljivih izvora, kao što su korišćeno jestivo ulje, drvni i poljoprivredni ostaci ili sintetički kerozin i ono može da zameni obično fosilno gorivo ili da mu se doda bez ikakvih modifikacija motora i dodatnih troškova. SAF se razlikuje od običnog bio-goriva, jer se princip održivosti primenjuje i u samoj proizvodnji, što znači da njegova proizvodnja ne dovodi do krčenja šuma ili smanjenja proizvodnje hrane. U grupi Air France-KLM smatraju da je korišćenje održivog avio-goriva ključno za smanjenje emisije ugljen-dioksida, jer korišćenje SAF može da smanji karbonski otisak letenja za 80 odsto. Ovime se grupa Air France-KLM značajno približava svom cilju da njihovi letovi do 2050. godine budu karbonski neutralni.

Još od 2011. godine, grupa Air France-KLM je jedan od pionira u upotrebi održivog avio-goriva. Danas grupa aktivno podržava razvoj industrije koja bi se bavila proizvodnjom održivog avio-goriva, kako bi SAF postao široko rasprostranjen i dostupniji svim avio-kompanijama. Trenutno, bez masovne proizvodnje, cena održivog avio-goriva je četiri do osam puta viša od cene fosilnog goriva, pa Air France-KLM poziva sve akcionare u avio-industriji, ali i putnike da se uključe u promociju održivijeg avio-prevoza.

Upotreba održivog avio-goriva povećaće cenu avio-karata od 1 do 12 evra po karti

Od 2022. godine Air France, KLM i Transavia će početi da korsite SAF, što će uticati i na cenu avio-karata. Upotreba ovog goriva biće finansirana preko avio-karata, a doplata će varirati u zavisnosti od dužine leta i klase u kojoj putnik leti i iznosiće od 1 do 4 evra u ekonomskoj klasi i od 1,5 do 12 evra u biznis klasi. Od 13. januara 2022, putnici će imati mogućnost da dokupe i dodatnu količinu održivog avio-goriva i tako direktno smanje emisiju ugljen-dioksida.

Izvor: Top One

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Slot Demo
Toto Slot