Pariz će početkom februara 2024. održati značajno glasanje, pružajući priliku svim registrovanim glasačima da izraze svoje mišljenje o jednom urbanom pitanju: uvođenje posebnih mera za SUV (sportska terenska vozila) i 4×4 vozila u prestonici. Ova inicijativa dolazi nakon prethodnog referenduma o samouslužnim trotinetima, o čemu smo ranije pisali.
Podsećanja radi, u Parizu je od 1. septembra u potpunosti zabranjeno iznajmljivanje električnih trotineta. Dilemu oko ove zabrane rešili su građani odlučivanjem na referendumu. Više od 10 godina bilo je dozvoljeno iznajmiti e-trotinet, što je naročito bilo dobro za turiste, međutim, prema rezultatima referenduma – od 103.084 ljudi koji su odlučili da se izjasne, čak 89 odsto glasalo je za ukidanje samouslužnih trotineta.
Ovoga puta tema za građane jesu veliki automobili – da li će ova vozila skuplje plaćati parkiranje, kako bi se mesta oslobodila za efikasniji i ekonomičniji transport.
Pročitajte još:
- EVOLUCIJA PODSTICAJA I KRAJ VW NEELEKTRIČNIH VOZILA U NORVEŠKOJ
- BRT SISTEM JAVNOG PREVOZA KAO REŠENJE ZA ODRŽIV TRANSPORT VELIKIH GRADOVA
- EU ISTRAGA RAZMATRA KINESKE SUBVENCIJE ZA ELEKTRIČNA VOZILA – ŠTA ĆE BITI SA TRŽIŠTEM?
Fokus ovog novog glasanja je dakle predloženo povećanje cena parking mesta za nestambene objekte za teža i veća vozila, sportska terenska vozila i 4×4 vozila. Ovi tipovi vozila su uglavnom oko 200 kg teži, 25 cm duži i 10 cm širi od standardnih automobila, navodi se na sajtu grada Pariza.
Evidentan je trend i naklonjenost mnogih ka većim vozilima što je naročito primećeno tokom protekle decenije u Parizu, i što se poklopilo sa porastom prodaje SUV-a i 4×4 vozila širom zemlje. Pored toga, veća veličina i težina SUV vozila su povezani sa povećanom opasnosti za pešake, pri čemu su nesreće u kojima su učestvovala ova vozila znatno smrtonosnije.
Zabeležen fenomen dovodi i do većih zagađenja, stoga će Parižani da se pozabave ovom temom, koja utiče na pejzaž njihovog grada – zauzimanje puno mesta po gradu, veća opasnost, velika potrošnja goriva, i na kraju krajeva, kako smo naveli, veće zagađenje. Na ovaj način građani mogu da utiči na smanjenje, čak i zaustavljanje ovakvog trenda.
Energetski portal