Elektrifikacija vanvremenskog glamura – stiže Rols-Rojs na baterije

Foto: Fejsbuk skrinšot

Sumnjam da je autokompanijama preterano stalo do klimatskih promena, već pre funkcionišu po principu „igram kako svira tržište“, a evropsko tržište sprema se da od 2030. godine potpuno eliminiše vozila na fosilna goriva (izuzev hibrida).

Ne želeći da propusti priliku da na vreme razvije tehnologiju električnih automobila i uđe u korak sa rastućim trendom, i doajen luksuznog transporta, Rols-Rojs, saopštio je da će u novu eru zakoračiti u potpuno električnom ruhu.

Gledajući na hibride kao na patetično prelazno rešenje čije je povlačenje sa tržišta takođe neminovno, Rojs je odlučio da nema vremena za gubljenje te je sve svoje snage (i pozamašna sredstva) usmerio ka vozilima na baterije.

Rezultat je sinergija savremene tehnologije i glamura sa 115 godina dugom tradicijom – model Sajlent šedou (Tiha senka).

Zapravo, renomirana autokompanija izuzetno je škrta kada je u pitanju otkrivanje detalja vezanih za luksuzno električno vozilo, pa tako ni datum njegovog zvaničnog predstavljanja nije poznat. Ono što znamo jeste da će vozilo biti potpuno autonomno kako bi komoditet bio podignut na još viši nivo, a šuška se i da će domet baterije premašiti 600 kilometara, dok će motor biti opremljen sa blizu 700 konja.

Ali, dok čekamo da više informacija procuri u javnost, kao vrsnom kritičaru karoserije automobila, biće mi zadovoljstvo da prokomentarišem ovo vozilo intrigantnog izgleda koje pretenduje da iskorači iz statusa prototipa i uskoro zauzme zasluženo mesto na putevima.

Trudiću se da, uprkos mojoj sklonosti ka terencima i to – što veći točak, to veće mesto u mom srcu, ne budem subjektivna kada su u pitanju automobili koje od podloge deli nekoliko centimetara,  ali ono što me brine jeste vožnja „Senke“ po iole neravnom terenu. Naravno, svesna sam da su točkovi ovog četvorotočkaša predviđeni samo za najfinije puteve, ali i na njima se katkad nađe pokoja rupica.

Neobičan u najmanju ruku (ne usuđujem se da kažem ružan), Sajlent šedou samo je prvi od mnogobrojnih električnih automobila koje će ova kompanija proizvoditi. Svaki će, kako se navodi na sajtu Rols-Rojsa, predstavljati unikatno remek-delo jer će mušterije odlučivati o dimenzijama, prostoru, formi, pa čak i materijalima.

Mogu da se kladim da će se većina ipak pre opredeliti za elektrifikaciju klasičnih Rojsovih modela kao što su Fantom, Goust ili Blek Bedž, dok će Šedou predstavljati simbol tranzicije ove autokompanije budući da baš i ne odiše plauzibilnošću.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti