Da li je „Tojota“ ipak bila u pravu – kupci uglavnom ne žele električne automobile, već hibride

Foto-ilutracija: Unsplash (Kevin Bonilla)

„Tojota“ je poslednjih godina trpela mnogo kritika zbog odluke da ne prati dominantni trend masovnog prelaska na proizvodnju automobila na čisto električni pogon (EV) i da nastavi da ulaže u hibride, vozila sa gorivnom ćelijom i čak razvije motor na unutrašnje sagorevanje koji bi radio na vodonik umesto na benzin.

Zbog te politike „Tojota“ osetno kasni za drugim brendovima u proizvodnji vozila na isključivo elektronski pogon. Uprkos tome, ta japanska korporacija prošle godine je ostvarila svetski rekord u prodaji vozila (11,2 miliona), pri čemu su joj veliki profit posebno doneli hibridi, a tržišna kretanja sada sugerišu da se kupci osetno manje opredeljuju za EV nego što se očekivalo.

Vozila na čisto električni pogon su u modi i svi veći svetski proizvođači u proteklih nekoliko godina u javnost su izašli sa novima planovima razvoja i obećanjem da će u narednih nekoliko godina iz proizvodnje u potpunosti izbaciti vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje i preći na produkciju EV.

Međutim, prodaja električnih vozila, nakon nekoliko godina skokovitog rasta, sada gubi na intenzitetu, dok istovremeno raste interesovanje kupaca za hibridne automobile.

Pročitajte još:

To, tvrde poznavaoci automobila i automobilske industrije, sugeriše da je vizija „Tojote“, koja se proteklih godina opirala trendu elektrifikacije i prošle godine prodala čak 3,4 miliona hibrida, bila ispravna.

Naime, najveći japanski i svetski proizvođač vozila „Tojota“ poslednjih godina bio je izložen kritikama ekoloških aktivista i sopstvenih akcionara zbog politike razvoja koju je promovisao njen bivši generalni direktor i sadašnji predsednik Akio Tojoda, u kojoj akcenat nije bio stavljen na konstruisanje automobila na čisto električni pogon.

Dobra ilustracija toga koliko je „Tojota“ zapustila razvoj električnih automobila je činjenica da ona trenutno ima samo dva električna modela i da su četvorotočkaši te vrste činili samo 0,2 posto vozila koje je prodala u 2022. godini.

Tekst u celosti možete pročitati OVDE.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti