Kineski proizvođač baterija za električna vozila KATL (CATL) predstavio je prvu generaciju natrijum-jonskih baterija. Glavna ideja je da ove baterije pruže potpuno nova rešenja za razvoj čiste energije i mobilnosti, te da doprinesu postizanju ugljenične neutralnosti.
CATL formally launches the first-generation sodium-ion battery which only takes a 15-minute charge to 80% of the capacity. It still has more than 90% of the discharge rate in -20°C.
CATL expects to form a fundamental industry chain in 2023.#CATL $CATL #sodium #ion #EV pic.twitter.com/A1klug2yT6— CN Wire (@Sino_Market) July 29, 2021
Natrijum-jonske baterije imaju jedinstvene prednosti kada je reč o brzini punjenja, odlične termičke stabilnosti, odlične performanse na niskoj temperaturi i efikasnosti visoke integracije, navodi se u saopštenju kompanije.
Ova baterija ima sličan princip rada kao i litijum-jonska baterija. Međutim, u poređenju sa litijumovim jonima, natrijumovi joni imaju veću zapreminu i veće zahteve u pogledu strukturne stabilnosti i ova baterija ne sadrži materijale poput litijuma, kobalta ili nikla, koji su veoma skupi, te je zbog toga i značajno jeftinija.
Pročitajte još:
Gustina energije novih natrijum-jonskih baterija može da dostigne do 160 Wh/kg, a može se napuniti za 15 minuta do 80 odsto na sobnoj temperaturi. Kada je reč o područjima sa niskim temperaturama, i to onim od -20 ° C, natrijum-jonska baterija ima stopu zadržavanja kapaciteta veću od 90 odsto.
Kako se dalje navodi, ova baterija se dobro pokazala u skladištenju energije i raznim scenarijima transporta, posebno u regionima sa izuzetno niskim temperaturama, gde njene izuzetne prednosti postaju očigledne.
Serijska proizvodnja natrijum-jonskih baterija bi trebalo da bude lansirana tokom 2023. godine, te se očekuje i njena masovna upotreba.
Milica Radičević