Bečki gradski prevoznik lansirao je u fazu ispitivanja električni zglobni autobus dug 18 metara. Ovo vozilo će do 22. juna saobraćati na tri redovne linije, a vožnja za sve putnike u ovom periodu potpuno je besplatna.
Nakon testiranja prvih pet električnih autobusa standardne dužine od dvanaest metara, bečko gradsko preduzeće za javni prevoz „Viener Linien“ započelo je ispitivanje električnih vozila od 18 metara. Zglobni autobus Mercedes-Benz, model eCitaro G, vozi na tri redovne bečke linije od 10. do 22. juna.
Autobusi bečkog gradskog prevoznika pređu skoro 40 miliona kilometara godišnje, rekao je Peter Hanke, član bečke vlade zadužen za javni prevoz. Istovremeno, zglobni autobusi velikog putničkog kapaciteta čine više od polovine svih gradskih autobusa, koji nastoje da odgovore na sve veću potražnju putnika za javnim prevozom u austrijskoj prestonici.
„Sva naša vozila moraju ispunjavati visoke zahteve. Bez obzira na vrstu vožnje, oni moraju biti u stanju da uspešno prevaziđu malu udaljenost između stajališta, kratke intervale, veliki protok putnika i rade 24 sata dnevno “, rekao je Gunter Steinbauer, izvršni direktor Viener Linien, prenosi EurocommPR.
Pročitajte još:
Ekološki prihvatljiviji javni prevoz važan je cilj austrijske prestonice. Pritom će zglobni autobusi igrati ključnu ulogu u procesu prebacivanja gradskih autobusa na vozila bez emisije štetnih gasova. Do 2027. godine ulice Beča trebale bi imati 62 električna autobusa, deset autobusa na vodonik i deset minibuseva na električni pogon. Prvi zglobni autobusi sa nultom emisijom trebali bi biti lansirani nekoliko godina kasnije.
U Beču intenzivno rade i na uključivanju autonomnih autobusa, tj. vozila bez vozača u javni saobraćaj.
Dva autonomna autobusa na električni pogon deo su projekta „AutoBus – Sišdat” i oni već dve godine, bez putnika, saobraćaju ulicama Beča. Ovaj projekat se uskoro završava i nakon toga rezultati će biti objavljeni, a mnogi očekuju da će na ulicama ovog grada u budućnosti saobraćati autobusi bez vozača.
Energetski portal