Flota vozila na električni pogon bečkog javnog prevoznika je u stalnom porastu, a od nedavno se putnici voze i u autobusu na vodonik. Reč je o vozilu proizvođača Solaris, model „Urbino 12 hydrogen“, koji vrši probne vožnje od 4. do 12. juna na liniji 39A. Plan je do 2023. godine u javni gradski prevoz staviti čak deset H2-autobusa.
„Pored električnog pogona, i pogon na vodonik kod gradskih autobusa je važna tema. Pri tome proizvođači moraju proizvoditi autobuse po realnim cenama, gradski prevoznici se moraju što pre preorijentisati, a politika treba da stvori adekvatne okvirne uslove, kako bi prevoz postao još održiviji i ekološki prihvatljiviji“, rekao je direktor „Wiener Linien“, Ginter Štajnabauer.
Za puštanje u saobraćaj deset ovakvih autobusa neophodna je i odgovarajuća infrastruktura. U probnom radu rezervoar od 35 kilograma vodonika se puni u roku od 12 minuta, a u normalnom radu je to moguće i za 8 minuta. Autobus sa punim rezervoarom može preći 400 km. Nabavka vodonika poverena je u ovom slučaju preduzeću „Wien Energie“, koje trenutno provodi istraživanja vezana za proizvodnju zelenog vodonika.
Pročitajte još:
Najkasnije 2027. godine „Wiener Linien“ bi trebao raspolagati flotom od ukupno 82 autobusa na alternativni pogon, što će dodatno ojačati njegov ekološki prihvatljivi vozni park. U ova proširenja kapaciteta i infrastrukture prevoznik će uložiti ukupno 90 miliona eura.
Izvor: Eurocomm-PR Sarajevo