Urađena Strategija održivog upravljanja plažama

Foto: Pixabay

Crnogorske plaže, iako prepoznatljiv brend, ograničen su resurs, pa će u narednom periodu biti potrebno graditi nova kupališta, poručio je direktor JP Morsko dobro Predrag Jelušić.

Jelušić je za TVCG saopštio da naše plaže postaju prepoznatljiv brend turističke ponude i mogu se meriti sa bilo kojim plažama na ovom delu Jadrana.

– Tamo gde postoji jasna planska dokumentacija izgrađeno je oko 20 novih kupališta, a to će biti jedna od naših prioritetnih aktivnosti u narednom periodu, kazao je Jelušić za Televiziju Crne Gore.

On je naveo da je JP Morsko dobro uglavnom zadovoljno saradnjom sa zakupcima plaža, koji redovno izmiruju obaveze. Jelušić je saopštio i da je zbog nepoštovanja potpisanog, raskinuto 15. ugovora o zakupu plaža u posljednjih 20 dana.

– Reč je o vrlo malom broju zakupaca koji ne poštuju ugovore, kazao je Jelušić.

On je podsetio i da su prihodi od zakupa plaža u ovoj godini projektovani na oko sedam miliona evra, a od toga kako i zakon predviđa, polovina ide u budžet lokalnih samouprava.

Jelušić je podsetio da građani iz godine u godinu imaju iste primedbe, te da se većina odnosi na nepoštovanje propisa o pokrivenosti plaža mobilijarom od 50 odsto.

Jelušić je podsetio da je urađena i Strategija održivog upravljanja plažama, pa će za narednu sezonu uraditi i novi pravilnik u kojem će biti navedeno 11 vrsta plaža.

– Nadamo se da ćemo na taj način smanjiti deo primedbi koje smo imali, kazao je Jelušić.

Jelušić je saopštio i da najveći deo zakupaca redovno ispunjavao svoje obaveze, posebno kada je reč o bezbednosti kupača. Podseća i da na našim plažama o bezbednosti brine oko 500 spasilaca.

Pored toga, kako navodi Jelušić, analize Instituta za biologiju mora su ove godine pokazale i da je voda na 98 odsto plaža odličnog kvaliteta

Milisav Pajević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti