Koridori Srbije raspisali su javnu nabavku tehničkog pregleda za Sektor 3 auto-puta E761 Pojate-Preljina (Moravski koridor).
Treća deonica Moravskog koridora od Adrana do Preljine obuhvata dužinu dužinu od 30,66 km u okviru dve poddeonice – poddeonica 8 od Adrana do Mrčajevaca i poddeonica 9 od Mrčajevaca do Preljine.
Kako je navedeno u tehničkoj specifikaciji tendera, predmet tehničkog pregleda su radovi na izgradnji 3. deonice Moravskog koridora, radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, radovi na izgradnji tzv. Digitalnog koridora i radovi na izmeštanju instalacija – komunalne infrastrukture.
U dokumentaciji se navodi da su već ishodovane dozvole za radove na izmeštanju elektroenergetske infrastrukture koja je u koliziji sa gradnjom auto-puta, a sa se očekuju odobrenja i za preostale kolizije koje se tiču izmeštanja linijskih infrastrukturnih objekata i postojeće kanalizacione i vodovodne mreže.
Na trasi su planirane dve denivelisane raskrsnice – Adrani (km 80+950) i Preljina (km 107+263), 15 mostova, 4 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka i 17 propusta i 2 naplatne rampe.
Pročitajte još:
Takođe, navodi se u tenderu, na 3. deonici dužina hidrotehničkih radova izvosi 37,6 km, od čega 15 proseka rečnih krivina (izgradnja novog korita Zapadne Morave) zajedno sa kraćim deonicama toka između projektovanih proseka na kojima su predviđeni regulacioni radovi u postojećem koritu.
Podseća se i da će Moravski koridor biti digitalni auto-put, pa je za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkiralištima, promenjive saobraćajne signalizacije o baznih stanica mobilne telefonije u okviru samog auto-puta, planirana izgradnja kablovske kanalizacije sa opremom neophodnom da bi se uspostavio sistem digitalnog koridora.
Tender je otvoren do 28. novembra.
Kako je ranije najavio resorni ministar Tomislav Momirović, prva deonica Moravskog koridora mogla bi da bude puštena u saobraćaj sredinom decembra, a ceo auto-put bi trebalo da se završi za tri godine.
Izvor: eKapija