Grade se novi kilometri auto-puteva u Srbiji, da li se probijaju rokovi

Foto-ilustracija: Unsplash (Florian Steciuk)

U deceniji za nama mapa puteva kroz Srbiju bitno je izmenjena. Mreža saobraćajnica bogatija je za 400 kilometara auto-puta i više od dve hiljade obnovljenih magistralnih i regionalnih puteva, a trenutno se radi na putnoj mreži vrednoj više milijardi evra. Izgradnja infrastrukturnih projekata i puteva od velikog je značaja za ekonomski razvoj jedne zemlje.

U Srbiji se gradi i projektuje više od 1.200 kilometara novih auto-puteva i brzih saobraćajnica.

Na severu zemlje intenzivni su radovi na Fruškogorskom koridoru, gde su najizazovniji za realizaciju most preko Dunava i tunel Iriški venac.

,,Uradili smo ulazni portal i u avgustu mesecu krećemo da radimo bušenje, to je otprilike 3,5 kilometra, 3.500 metara, dve cevi, negde 900 dana je neki optimalni vremenski period u kome bi te dve tunelske cevi mogle da budu probijene’’, kaže Aleksandar Antić iz „Koridora Srbije“.

Dvadeset pet meseci je bilo dovoljno da se dve obale Save kod Šapca spoje mostom od 1.350 metara na delu auto-puta Ruma–Šabac.

Na mostu se rade ograde, osvetljenje, dok su intenzivniji zemljani radovi na otvorenom putu dužine 21 kilometar. Prema očekivanjima iz „Koridora Srbije“, u septembru sledeće godine ta deonica biće puštena u saobraćaj.

,,Kada uradimo auto-put do Šapca, od Šapca do Beograda će se stizati za 40 do 45 minuta, kada uradimo i brzu saobraćajnicu do Loznice, od Lozice do Beograda će biti potrebno maksimum sat i 15. To značajno ubrzava život, otvara čitav niz perspektiva za ljude u ovom kraju’’, rekao je Antić.

Deonica Novi Beograd–Surčin biće gotova na proleće

Iako su očekivanja da do kraja godine u saobraćaj bude puštena veza sa „Milošem Velikim“, deonica auto-puta Novi Beograd-Surčin, realno je da će prvi automobili tom trasom proći na proleće. Ta deonica, za razliku od ostalih projekata, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje.

Foto-ilustracija: Unsplash (G R Mottez)

,,Već 6,5 kilometara je pod kamenim slojevima 0.60 i 0.30, to su slojevi preko kojih se sada polaže asfalt. Bukvalno, ovde je 6,5 kilometara kolovozne konstrukcije već spremno za asfaltiranje. Ulažemo velike napore da se ova deonica završi do kraja godine osim poddeonice dva koja sigurno neće biti u mogućnosti da se završi zbog objektivnih okolnosti, ali ja smatram da bi na proleće sve trebalo da bude rešeno’’, rekao je Miodrag Jocić iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ugovorena vrednost tog projekta iznosi 70,5 miliona dolara. Deonica se proteže od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu do petlje Surčin. Milionska ulaganja u izgradnju putne infrastrukture radi umrežavanja Srbije otvaraju mnoge mogućnosti i stavljaju našu zemlju na listu mnogih investitora.

,,Putevi su preduslov za investicije, za jačanje ekonomije i ako pogledate da u okolnostima, kada je Evropa pred najvećim izazovima u svojoj modernoj istoriji, mi nismo obustavili radove ni na jednom od ovih strateških projekta, mi radimo na svih deset auto-puteva i brzih saobraćajnica i nećemo se zaustaviti’’, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Problemi koji utiču na tok izgradnje

Niz problema, kao što su eksproprijacija, vremenski uslovi ili nedostatak radne snage utiču na tok izgradnje što dovodi i do probijanja rokova.

,,Pre deset godina mi nismo gradili ni jedan kilometar, ne možete da očekujete da nema problema, ali mi uspevamo sve da prevaziđemo i uspevamo da završimo sve te projekte. Pogledajte samo obilaznicu oko Beograda, taj projekat se razvlači decenijama, mi ćemo ga u martu završiti. Istina, trebali smo u decembru, ali mi pričamo o tri meseca posle 30 godina. Slična situacija je i sa Preljina–Požega, slično je i sa Moravskim koridorom. Nijedan projekat nije lako završiti’’, kaže Momirović.

Prema najavama, deonica auto-puta od Pojata do Kruševca, koja je u sastavu Moravskog koridora čija je dužina 113 kilometara sa više od sto objekata, do kraja godine biće puštena u saobraćaj.

Moravski koridor spaja Rasinski, Raški i Moravički okrug i sedam gradova i opština, kao i Koridor 10 na istoku sa Koridorom 11 na zapadu.

Dnevno je angažovano nekoliko hiljada radnika, a radove izvodi tursko-američki konzorcijum „Behtel Enka“. Vrednost radova je 745 miliona evra.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti