Ubrzan razvoj elektromobilnosti, zahteva usvajanje novih zakonskih regulativa i propisa. Potrebno je da nadležni sagledaju promene u transportu ljudi i dobara i da u skladu sa tim donesu prilagođene propise, kako bi se osigurali napredak i bezbednost.
Kako piše Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, došlo je do situacije u praksi da vozači sa B kategorijom ne mogu da voze električna dostavna vozila, kobije koji zbog težine baterije prelaze najveću dozvoljenu masu od 3.500 kilograma.
Prema važećim pripisima, bilo bi potrebno da vozaći polažu za C1 kategoriju, što bi, kako se navodi, negativno uticalo na transport, ali i usporilo elektrifikaciju voznog parka. Dalje, to bi se negativno odrazilo kako na životnu sredinu, tako i na ekonomiju uopšte.
Na osnovu uočenih problema i preteću izmene zakonskih regulativa Evropske unije, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova je Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije, uputila inicijativu o usklađivanju člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS).
Pročitajte još:
- Autonomija do 600 km i superbrzo punjenje – novi električni kamion kompanije Volvo
- EU ipak odlaže klimatske ciljeve za automobile
- Nova evropska taksa na emisije – Ugljen-dioksid ima cenu
Reč je o inicijativi koja ima za cilj usklađivanje domaće regulative sa aktuelnim zakonodavnim trendovima u Evropskoj uniji, kako bi vozači sa B kategorijom mogli da upravljaju električnim vozilima koja su teža od dosadašnjeg ograničenja od 3.500 kilograma — tačnije, do 4.250 kilograma. Ova izmena bi omogućila vozačima da lakše koriste električne dostavne automobile i kombije (kategorije M1 i N1), koji zbog težine baterija često prelaze postojeću granicu.
Evropski parlament je 28. februara 2024. usvojio Predlog direktive o vozačkim dozvolama, kojom se državama EU dozvoljava da vozačima sa B kategorijom omoguće upravljanje lakim komercijalnim električnim vozilima do 4.250 kilograma.
Kako je istaknuto u inicijativi – Iako Republika Srbija nije članica Evropske unije smatramo da bi pravovremeno prepoznavanje i preuzimanje ovakvih rešenja bilo korisno za naš transportni i logisticki sektor, kao i za ubrzanje procesa elektrifikacije voznog parka. Ovakva izmena bi podstakla uvodjenje i upotrebu električnih vozila na našem tržistu, a posebno bi koristila malim i srednjim preduzećima u segmentu gradske distribucije.
Energetski portal