Da li je u pitanju preveliko poverenje u savremene tehnologije, nebriga za tuđ i sopstveni život ili nešto treće, tek dvadesetčetvorogodišnji vozač iz Norveške zaspao je za volanom Tesle pod dejstvom alkohola, a vozilo se, prepoznavši stanje svog vlasnika, samo zaustavilo i uključilo sva četiri žmigavca, piše Clean Technica.
Na snimku se vidi Teslin Model S kako postepeno usporava da bi se najzad zaustavio u tunelu, a kako svedoci ovog incidenta nisu mogli da probude mladića, pozvali su hitnu pomoć i policiju. Nadležni su se kasnije oglasili na tviteru i potvrdili da je vozač bio pod dejstvom alkohola, pa to demantuje pojedine navode da je reč o marketingu kompanije Tesla.
Here, a seemingly unconscious driver in a #Tesla is filmed. Watch the shocking video : pic.twitter.com/MwEoBGFKUg
— TESLA_saves_lives (@SavedTesla) July 31, 2021
Ipak, nije sve tako sjajno u ovoj priči sa srećnim krajem. Jasno je da su spaseni životi vozača i ostalih učesnika u saobraćaju povod za slavlje, ali ima i onih koji u ovoj vesti vide razlog za zabrinutost.
Naime, teslin autopilot nije savršen o čemu svedoče brojni udesi sa fatalnim ishodom. Tako je 2019. godine život izgubio petnaestogodišnji Jovani Maldonado kada se u vozilo kojim je upravljao njegov otac „zakucao“ Teslin Model 3 na autopilotu.
Svetski mediji pisali su o još najmanje šest takvih slučajeva u kojima su vozači i saputnici stradali jer su ukazali možda preveliko poverenje tehnologiji koja se tek razvija.
Pročitajte još:
To objašnjava zašto je glorifikacija događaja poput pomenutog spašavanja pijanog vozača zabrinjavajuća jer može značiti početak jedne opasne prakse. Pojedini vlasnici Tesle ovo mogu rastumačiti kao „zeleno svetlo“ da u rizičnim sitacijama ipak krenu na put ubeđeni da će autopilot bezbedno preuzeti volan ukoliko im pažnja popusti.
Ovo, naravno, ne bi trebalo stavljati u prvi plan već se, kako glase pojedini komentari, paralelno sa razvijajućom tehnologijom samovozećih automobila mora raditi i na edukaciji vozača kako bi ubuduće, ma koliko savršen autopilot u njihovom vozilu bio, sedali za volan samo onda kada su u stanju da neprestano motre na saobraćaj.
Isto kažu i tesline apologete koji tvrde da su za svaki od ovih udesa odgovorni prvenstveno vozači jer kompanija Tesla, iako neprestano radi na usavršavanju autopilota, nikada nije ohrabrivala vožnju u rizičnim situacijama.