Nedugo nakon što su se kompanije Fijat Krajsler automobili i Pežo Sitroen grup početkom godine spojile u multinacionalnu kompaniju Stelantis, velika ulaganja u proizvodnju električnih automobila već su najavljena.
Kompanija je saopštila da će do kraja 2025. godine uložiti preko 30 milijardi evra u proizvodnju ekoloških četvorotočkaša, a svih 14 brendova, koliko ih se nalazi “pod istim krovom” kompanije Stelantis, obavezalo se da ponudi svoje modele na baterije.
Cilj je da 70 odsto od ukupne prodaje automobila u Evropi do 2030. godine budu vozila sa smanjenim emisijama, dok je plan za SAD nešto skromniji – 40 odsto od ukupne prodaje da budu električni i hibridni automobili.
Ova kompanija namerava da proizvodi i četiri platforme koje će električnim vozilima omogućiti domet od 500 do 800 km sa jednim punjenjem, a u planu je i otvaranje pet velikih fabrika za proizvodnju baterija u Evropi i SAD-u, saopštili su iz Stelantisa.
Pročitajte još:
“Kupac je uvek u srcu Stelantisa i naša obaveza uz ovaj investicioni plan od 30 milijardi evra je da ponudimo kultna vozila koja imaju performanse, mogućnosti, stil, udobnost i električni opseg koji se uklapa u njihov svakodnevni život “, rekao je Karlos Tavares, izvršni direktor Stelantisa.
Da li ovo šansa da i u kragujevčkoj fabrici uskoro počnu da se proizvode električni automobili, ostaje da vidimo.
Kompanija Fijat Krajsler automobili zapšljava oko 200.000 radnika širom sveta, od čega je oko 2.500 zaposlenih u Srbiji. Proizvodnja novog modela bila bi od velikog značaja za ekonomiju naše zemlje jer, kako je pisao RTS početkom godine, potražnja za modelom “Fijat 500L”, koji se trenutno proizvodi u Kragujevcu, polako opada, a time i proizvodnja.