Evropska komisija je saopštila da je proširila anti-damping carine na uvoz kineskog čelika otpornog na koroziju kako bi zaustavila proizvođače koji izbegavaju postojeće carine tako što malo izmene materijal za izvoz.
Evropska unija je u februaru 2018. uvela carine od između 17,2 i 27,9 odsto na uvoz određenih čelika otpornih na koroziju iz Kine da bi stala na put, kako je ocenila, nepošteno niskim cenama.
Zahvaljujući anti-damping merama, uvoz tih proizvoda pao je gotovo na nulu, ali je istovremeno uvoz ostalih proizvoda otpornih na koroziju porastao na oko milion tona ili 650 miliona evra godišnje.
Komisija je u novembru 2019. pokrenula istragu o tome.
„Specijalna istraga je potvrdila da su anti-damping mere jedini razlog za to“, navela je 4. avgusta Evropska komisija.
Carine će se tako primenjivati i na čelične proizvode otporne na koroziju modifikovane prevlačenjem ili premazivanjem magnezijumom, legurom sa silicijumom, dodatnim tretiranjem površine ili sa blago izmenjenom kompozicijom elemenata, preneo je Rojters.
Proširene anti-damping carine važiće za sve kineske izvoznike, osim jedne kompanije sa kojom se sarađuje, navela je Evropska komisija, ali nije otkriveno o kojoj firmi je reč.
Potrošnja u padu
U prvom kvartalu 2020. potrošnja čelika u EU pala je za 12 odsto u odnosu na ista tri meseca 2019. pošto je situacija sa KOVID-19 pogoršla i tako loše stanje sektora, objavilo je 5. avgusta Evropsko udruženje proizvođača čelika (Eurofer).
Korona kriza verovatno je još više uticala na industriju čelika u drugom tromesečju 2020. zbog mera zatvaranja koje su ukinute tek u posledenjem mesecu tog kvartala, navodi se u saopštenju.
Pročitajte još:
U junu je Eurofer procenjivao da je tražnja čelika pala za oko 50 odsto od marta jer su industrije, poput automobilske, zatvorile fabrike, preneo je EurActiv.
„Pandemija koronavirusa je nanela veliku štetu celom sektoru i njegovim lancima vrednosti“, istakao je direktor Udruženja Aksel Eger.
Pad potrošnje čelika u prva tri meseca 2020. u 28 zemalja EU (uključujuči Britaniju koja je izašla iz bloka na kraju januara) za 12 odsto, na 37,6 miliona tona, bio je tek nešto manji od pada za 10,8 odsto zabeleženog u poslednjem kvartalu 2019.
Evropski sektor čelika sa problemima se suočio još 2019. zbog pada u prerađivačkom sektoru u EU, trgovinskih tenzija i neizvesnosti oko izlaska Britanije iz EU.
Izvor: EurActiv, Rojters