Prodaja elektrifikovanih BMW vozila u Srbiji

Foto: BMW press

Činjenica da su prodaja električnih i prodaja konvencionalnih vozila još uvek u velikoj disproporciji na našim prostorima izrodila je potrebu za intenzivnijim ulaganjima u mrežu punjača, ali i za subvencijama koje će olakšati kupovinu automobila na baterije.

Da li će subvencije i dodatne mere u cilju popularizacije električnih vozila uvećati broj električnih i hibridnih BMW modela na našim ulicama razgovarali smo sa Dariom Vlačićem, direktorom prodaje u kompaniji Delta Motors koja je generalni zastupnik BMW i MINI vozila.

EP: Kako ocenjujete prodaju EV u odnosu na „klasična“ tokom prethodne godine?

BMW Srbija: Prodaja definitivno raste sa uvođenjem subvencija, koje su se za klijente ispostavile kao jedan od ključnih faktora pri odlučivanju za kupovinu električnih i elektrifikovanih vozila. Iako je udeo u prodaji takvih automobila znatno manji u odnosu na konvencionalna vozila, aktuelni indikatori pokazuju trend rasta intesovanja među građanima, što je svakako pozitivna vest. Ova tema je sve češće u medijskom fokusu, što predstavlja podsticajnu okolnost. Važno je intezivnije raditi na edukaciji, što će, kako se se već primećuje, rezultirati prodajnim rastom, ali i podizanju svesti o važnosti tranzicije sa konvencionalnih automobila na električna i elektrifikovana.

EP: Šta očekujete od ovogodišnjih subvencija?

BMW Srbija: Ovogodišnje subvencije su ostale na istom nivou u odnosu na prošlogodišnje, međutim, ohrabrujuća je najava nadležnih da će najverovatnije doći do olakšavanja procedura dobijanja subvencije. Pored toga, razmatraće se i mogućnost registracije vozila pre dobijanja same subvencije, što ranije nije bio slučaj. Olakšavanje tih procedura će svakako pospešiti prodaju, ali i podstaknuti građane da odlučnije razmatraju kupovinu električnih i elektrifikovanih automobila.

EP: Kako prevazilazite izazove kada je u pitanju duži period čekanja na isporuku vozila i smanjen lager?

BMW Srbija: Kada govorimo o auto industriji u celini, svi proizvođači se nalaze u sličnom problemu, tako da je važno da kupci imaju razumevanja za duže rokove isporuka. Konkretno, našim kupcima su trenutno na raspolaganju svi modeli iz naše game, počev od BMW Serije 1, pa sve do BMW X7 modela. U slučaju specifičnih upita klijenata, može doći do manjih čekanja, međutim, važno je da kupci uzmu u obzir trenutnu poziciju proizvođača i da uz malo strpljenja sačekaju isporuku svog automobila.

Koja elektrifikovana vozila u ponudi BMW brenda biste istakli kao najprimamljivija?

BMW Srbija: U ovom trenutku to je definitivno BMW iX, prvi BMW-ov potpuno električni SUV. Reč je najnovijem modelu iz električne game BMW-ovih modela. Svi koji bi želeli da se upoznaju sa tim atraktivnim modelom to mogu učiniti u novootvorenom „THE BMW Store-u“ u Galeriji Beograd. Reč je o inovativnom konceptu koji ne predstavlja klasični prodajni objekat, već mesto na kojem se građani mogu informisati i edukovati o svim specifičnostima električnih automobila i procesu elektrifikacije. Naravno, u „THE BMW Store-u“ je moguća i konfiguracija vozila na licu mesta. Pored ovog modela uskoro očekujemo i električni BMW i4, dok se BMW X5 plug-in hybrid pokazao kao najpoželjniji i najprodavaniji hibrid iz naše game.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti