Pređite u brzu traku za pametno EV punjenje

Foto: Bojan Džodan/MT-KOMEX

Očekuje se da u Evropi u narednom periodu svako treće vozilo bude na ekološki prihvatljiv pogon, što je standard kom i Srbija teži. Kako četvrtina ukupne emisije štetnih gasova u EU dolazi upravo iz auspuha dizelaša i benzinaca, devet zemalja članica odlučilo je da uputi jasan zahtev Evropskoj komisiji da odredi precizan rok za obustavu proizvodnje i prodaje vozila koja koriste fosilna goriva, a sve u cilju postizanja klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Evropska komisija uvodiće promene kako bi se u narednih deset godina broj električnih vozila „popeo” na 30 miliona. Trenutno je na putevima Evrope 1,4 miliona električnih vozila, dok po našim putevima, prema podacima iz 2020. godine, saobraća oko 300 registrovanih električnih automobila i oko 3.000 registrovanih hibrida.

Da bi se podstaklo korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta, Ministarstvo zaštite životne sredine nastavlja i u 2021. godini da subvencioniše kupovinu električnih i hibridnih vozila što predstavlja jedan deo mera koje se sprovode za poboljšanje kvaliteta vazduha i životne sredine.

Poznato je da je saobraćaj svuda u svetu, posebno u velikim gradovima, značajan je uzročnik aerozagađenja. Ipak, da bi vožnja na struju zaživela i na našim prostorima, neophodno je da se razvije odgovarajuća infrastruktura.

Nova punjačka mesta u mreži charge&GO

Krajem marta, pušten je u rad još jedan punjač za električne automobile koji se nalazi kod naplatne rampe u Vrčinu, iz pravca Niš-Beograd. Reč je o punjaču ABB HP 175 koji je ugradila kompanija MT-KOMEX.

Ovo ime postaje prepoznatljivo u sektoru elektromobilnosti i vrlo je moguće da ste čuli za neko od punjačkih mesta na auto-putu ili ste možda parkirali svoje vozilo u tržnom centru Plaza u Kragujevcu ili TC Promenada u Novom Sadu i videli parking mesta specijalno rezervisana za električne četvorotočkaše.

Sve punjače na ovim lokacijama ugradio je upravo tim kompanije MT-KOMEX. U oba tržna centra instalirano je po pet punjača Smart wallbox kompanije Schneider Electric čija je snaga 22 kW.

Ukoliko krenete dunavskom magistralom do Kladova, sačekaće vas i jedan „zeleni” punjač pod solarnom nadstrešnicom koja ga napaja, a ovaj moderan spoj panela i punjača nalazi se na parkingu domaće kompanije Termovent.

Svi pomenuti punjači integrisani su u platformu charge&GO. To je prva regionalna platforma za punjenje električnih vozila, koja pored Srbije obuhvata i komšijske zemlje. Kroz ovaj sistem za naplatu korišćenja mesta za punjenje vozačima električnih automobila omogućeno je brzo i lako punjenje, a na raspolaganju im je i mobilna aplikacija charge&GO za Android i iOS telefone.

MT-KOMEX nastavlja svoju misiju razvoja elektromobilnosti u Srbiji, a svi zainteresovani su pozvani da uvrste svoje punjače u mrežu charge&GO.

Photo: Bojan Džodan/MT-KOMEX

Kako funkcioniše charge&GO?

Softver korisnicima omogućava brzu pretragu najbližih elektropunjača u mreži charge&GO, kao i upražnjenih stanica za punjenje. Na punjačkom mestu, potrebno je autorizovati se, pomoću mobilnog telefona ili RFID kartice. Sesija punjenja počinje onog trenutka kada priključite kabl na odabrano punjačko mesto.

Korisnici usluga koriste punjačka mesta za svoje četvorotočkaše uz jednokratno plaćanje. Osim što će korisnici moći bezbrižno da se kreću kroz zemlju i region, zahvaljujući saradnji preduzeća MT-KOMEX i finske kompanije Virta, na raspolaganju će imati i elektropunjače u više od 30 zemalja sveta (više od 180.000 punjača u Evropi), koji su deo ove globalne platforme.

I to bez dodatnog troška rominga! Podsećamo da se subvencije za kupovinu električnih vozila kreću od 2.500 do 5.000 evra, a da je Javno preduzeće „Putevi Srbije” pokrenulo inicijativu da se za 13 odsto smanji putarina za električna i hibridna vozila.

Očekujemo u budućnosti još neke povoljnosti za one koji se opredele za električna vozila, a sa raspoloživim podsticajima trebalo bi uskoro da ugledamo više ovih vozila na našim ulicama. Ono što nećemo ugledati jeste zlokobni oblak dima iz auspuha što će doprineti smanjenju zagađenosti vazduha.

Tekst je objavljen u Magazinu Energetskog portala KRUŽNA EKONOMIJA mart 2021. – maj 2021.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti