Pre skoro godinu dana, Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Republike Srbije, Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) uputila je predlog da se subvencioniše kupovina bicikala.
U ovom udruženju ističu više razloga zašto se Novi Sad često naziva „biciklističkim gradom“ – pored toga što je jedan je od prvih gradova u Srbiji u kome su izgrađene biciklističke staze, u Novom Sadu je i prvi put postavljen biciklistički semafor i prva stanica za besplatnu popravku bicikala u Srbiji.
Danas ovaj grad ima gotovo najrasprostranjeniju mrežu od preko 100 kilometara biciklističkih staza i prvi je grad koji je od 2011. godine dopustio biciklistima zvanično kretanje kroz pešačku zonu.
Prošle godine, nakon predloga NSBI udruženja, tadašnji ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, uputio je apel lokalnim samoupravama da započnu sa subvencijama ukazavši na primere država u okruženju poput Makedonije i Crne Gore.
Pročitajte još:
U februaru 2021. godine, uprkos tome što nije objavljeno na koji način će se ovi podsticaji dodeljivati i u kom iznosu, na nivou grada je opredeljen ukupan iznos od osam miliona dinara za 2021. godinu.
Uprava za zaštitu životne sredine nazvala je ovu stavku „Podsticanje korišćenja bicikla kao ekološki prihvatljivog transporta“. Prema opisu, cilj je „povećanje broja biciklista na ulicama Grada Novog Sada u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha i zagađenja životne sredine„.
Sa gotovo 40.000 redovnih biciklista, Novi Sad je na pragu da postane prvi grad u Srbiji koji će dati podsticaje za kupovinu bicikala.
U javnosti se uglavnom navodi da su glavni zagađivači vazduha industrijski pogoni i individualna ložišta. Štetan uticaj prevelikog broja starih automobila se uglavnom zanemaruje, pa je poslednja vest da se razmišlja o ograničenju ulaska najvećih zagađivača u centar gradova, naišla na podeljene reakcije.
Biciklisti su, prošle godine, uputili svoj predlog za subvenciju kao reakciju na davanje subvencija za kupovinu novih taksi vozila, za koje je država pripremila značajna sredstva. Ispostavilo se da je mali procenat ovih subvencija iskorišćen od strane taksista, dok se za bicikle očekuje mnogo veće interesovanje.
Osim podsticaja za kupovinu bicikala, novosadske bicikliste ove godine očekuju i radovi na određenim biciklističkim stazama, zbog čega se očekuju bolji uslovi i kvalitet vožnje za bicikliste svih uzrasta.
Energetski portal