Otklonjena opasnost od daljeg curenja amonijaka kod Pirota

Foto: Vlada Republike Srbije

Rano jutros završena je operacija pretakanja približno 20 tona preostalog amonijaka iz cisterne koja je iskliznula sa šina kod Pirota i njeno odvoženje na bezbednu lokaciju u stanicu Sukovo. Kako je rekao Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, to znači da na mestu železničke nesreće više nema curenja amonijaka.

Ranije je cisterna broj 13, iz koje je curio amonijak, podignuta je dizalicama i vraćena na kolosek.

Vesić je istakao da je operacija podizanja i vraćanja cisterne na kolosek bila visokorizična, navodeći da su njom rukovodili predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Sektora za vanredne situacije MUP-a i Štaba za vanredne situacije grada Pirota.

Ministar je naglasio i da će ekipe koje sprovode monitoring kvaliteta zemlje, vode i vazduha ostati na terenu dok Štab za vanredne situacije ne odluči drugačije.

Takođe, ekipe „Infrastrukture železnice Srbije“ nastavljaju sa popravkom koloseka da bi se izvršilo podizanje još tri pune prevrnute cisterne iz kojih nije bilo curenja amonijaka.

Vesić je naveo da su sve ostale cisterne koje su ostale posle nesreće na koloseku već uklonjene, a podizanje preostalih prevrnutih cisterni na mestu nezgode vrši pomoćni voz i drumska dizalica iz Bugarske.

Pročitajte još:

On je napomenuo da je pre nekoliko dana zamolio za pomoć potpredsednika Vlade Bugarske zaduženog za ekonomske politike i ministra transporta i komunikacija Hrista Aleksieva.

Foto: Vlada Republike Srbije

“Naši bugarski prijatelji odmah su uputili u Srbiju železnički pomoćni voz i autodizalicu sa svojim radnicima. Srpski i bugarski radnici radili su nekoliko dana, i danju i noću, kako bi se prvo uklonile cisterne koje nisu iskliznule, a potom podigle i pretočile one koje su iskliznule. Želim da im se zahvalim na ogromnom trudu i energiji. Posebno bugarskim železničarima koji su zajedno sa svojim srpskim kolegama radili i rizikovali život kao da je u pitanju njihova zemlja”, rekao je Vesić, navodi se u saopštenju.

Ministar je objasnio da zbog rizika obavljanja ove operacije, nije bilo moguće objavljivati svaki detalj i najavljivati postupanje.

Prema informacijama preduzeća „Infrastrukture železnice Srbije“, u koliko se radovi nastave po zadatoj dinamici, pruga Niš – Dimitrovgrad trebalo bi da bude ponovo u funkciji najkasnije od 13. januara.

“Očekujem da u najkraćem roku dobijem izveštaj Komisije za istragu koju sam formirao, kao i izveštaj tužilaštva kako bi se utvrdile sve okolnosti pod kojima je došlo do nesreće”, zaključio je ministar.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti