Novi Sad: u toku radovi na dva mosta kojima će se rasteretiti saobraćaj

Foto: Ministarstvo građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе

U Novom Sadu u toku su radovi na izgradnji dva nova mosta. Peti novosadski most koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora, između Petrovaradina, odnosno naselja Sadovi i Kaća rešiće problem ulaska teretnih vozila u grad i time rasteriti saobraćaj.

Prema rečima Gorana Vesića, ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Novom Sadu sada se grade dva mosta i počinje treći.

Kako je naglasio, do oktobra 2026. godine biće završen Fruškogorski koridor, u okviru kojeg se i gradi most preko Dunava, Kać – Petrovaradin, što znači da će za malo više od dve godine i taj most biti potpuno u funkciji.

Takođe, naveo je i da će most u nastavku Bulevara Evrope, koji će imati vezu sa Fruškogorskim koridorom, biti pušten u saobraćaj do kraja 2026. godine.

Nakon što mostovi budu završeni, saobraćaj na Mostu slobode biće smanjen za 40 odsto, a preko mosta na Petrovaradinskoj dugi za 50 odsto, rekao je ministar i dodao da će Novosađani godišnje štedeti oko 750.000 evra samo za gorivo zbog kraćih veza između delova grada preko novih mostova. Takođe, ovime će se smanjiti i zagađenje vazduha.

Pročitajte još:

Podsetio je i da se ispod Fruške gore gradi najduži tunel u Srbiji, dug 3,5 kilometara, koji će trajanje vožnje sa 20 minuta, koliko sada automobilima treba da prođu kroz zaštićenu prirodnu zonu, smanjiti na pet minuta. Kako je dodao, ovo je najekološkiji projekat koji trenutno postoji u Srbiji.

Foto: Ministarstvo građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе

Ministar je rekao da je most Kać – Petrovaradin posebno važan i zbog toga što će biti ne samo veza Fruškogorskog koridora sa auto-putem Beograd – Novi Sad, već i veza do nove brze saobraćajnice Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, čija je izgradnja počela.

Najavio je i nastavak realizacije projekata saobraćajne infrastrukture i izvan Novog Sada. Naime, pored ovog grada gde će se graditi i još jedan pešačko biciklistički most, sledi i obnova regionalih puteva.

Kako je danas rečeno, sa prilaznim vijaduktom, četvrti novosadski most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara.

Ovaj most će imati dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze.

Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine, sa 11 kosih zatega u parovima.

Rečeno je i da je peti novosadski most ili kako ga zovu Fruškogorski most, deo planiranog Fruškogorskog koridora i imaće ukupnu dužinu od 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, sa širinom od 25 do 28 metara.

Glavni deo ovog mosta preko Dunava prostiraće se na dužini od 505,75 metara.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti